Zašto, kada i kako delegirati? Vodič za lidere

Zašto, kada i kako delegirati? Vodič za lidere

12/02/2021
  • kristina.cukovic
  • Blog, Uncategorized, Vesti
  • Коментари су искључени на Zašto, kada i kako delegirati? Vodič za lidere

 

Mnoge rukovodeće uloge uključuju zadatke koje ne može izvršiti jedna osoba. Neretko lideri smatraju da sami moraju da preuzmu konce u svoje ruke kako bi bili sigurni da su zadaci urađeni na pravi način.

Nasuprot tome, delegiranje nekih zadataka zaposlenima može poboljšati efikasnost zadataka i doneti korist organizaciji na više načina koji nisu vidljivi na prvi pogled.

Izazov delegiranja je česta tema zbog koje nam se naši klijenti koji se nalaze na liderskim pozicijama obraćaju. Zato sa vama delimo neke od tehnika koje se rade na koučing sesijama.

 

Pitate se odakle da počnete? Pratite par sledećih koraka.

 

Kada da se delegira?

Pre nego što se dotaknete pitanja kako tačno delegirati, neophodno je da znate kada da započnete delegiranje zadataka. Evo nekoliko znakova da je pravo vreme za to:

  • Shvatate da nemate vremena da obavite sve zadatke koju su pred vama
  • Neko drugi u organizaciji je pogodniji za zadatak
  • Želite da pomognete članu tima da stekne više iskustva u određenoj oblasti
  • Pojavljuju se važniji prioriteti

lideri

Kako delegirati?

Delegiranje aktivnosti nije nešto što je većini ljudi prirodno. Zbog toga možete pratiti ove korake koji će vam pomoći da usavršite ovu veštinu kako biste optimizovali svoje vreme.

 

Korak #1 – Napišite listu svojih odgovornosti

 

Zapišite sve zadatke i poslovne obaveze koje morate da obavljate na svakodnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou. Koje su vaše liderske odgovornosti? Na kojim projektima radite? Koje ciljeve treba da ispunite?

Počnite prvo od liste mesečnih i kvartalnih ciljeva. Zatim tu listu podelite na manje korake beležeči sve nedeljne i dnevne zadatke potrebne za postizanje ciljeva.

Možete upotrebiti jedan od efikasnih koučing alata, a to je postavljanje pitanja.

Odgovorite na pitanje: Koji resursi su mi neophodni da bih dostigao cilj i u kom vremenskom roku?

lideri

Zatim navedite aktivnosti koje često obavljate. To mogu biti: Izrada izveštaja, odgovaranje na mejlove, vođenje sastanaka i konferencijskih poziva.

 

Korak #2 – Ocenite da li je zadatak za delegiranje

 

Svaki zadatak ocenite na skali od 1 do 5 shodno nivou odgovornosti koji nosi.

Oznaka 1 – Zadaci koje samo lider može da obavi.

Oznaka 2 – U odgovornosi lidera ali mu članovi tima mogu pomoći

Oznaka 3 – Zadaci koje članovi tima mogu da urade ako se ukaže prilika

Oznaka 4 – Ove zadatke treba da rade članovi tima, a lider može da im pomogne u hitnim slučajevima

Oznaka 5 – Zadaci koji potpuno mogu da se delegiraju.

 

 

Korak #3 – Odlučite kome ćete delegirati zadatke

 

Kako da znate kome da dodelite konkretne aktivnosti? Prenesite zadatke članovima tima koji imaju iskustva u tom poslu a zatim i pojedincima koji imaju potencijala u poslu. Neki od faktora koje treba uzeti u obzir su karakter, stav i sposobnost pojedinca. Takođe uzmite u obzir opterećenje svakog člana u timu. Izbegavajte zamku da uvek sve delegirate istoj osobi. Može doći do preopterećenja a ostatak tima neće imati priliku da radi na novim projektima.

 

Možete se voditi ovim pitanjima kako biste lakše došli do odgovora:

  • Ko može da uradi zadatak umesto mene iako će mu trebati više vremena?
  • Ko to može uraditi bolje od mene?
  • Ko može završiti zadatak sa manje troškova?
  • Ko bi to mogao da uradi na drugačiji način i brže od mene?

 

Nemojte zaboraviti da delegiranjem osnažujete pojedince i podstičete ih na rast i razvoj a pored toga  povećava se i ukupna efikasnost organizacije.

 

Ukoliko vam je ovo bilo korisno i želite da izgradite ili ojačate liderske veštine prijavite se na trening Koučing kompetencije za lidere.
Na prijave do 28. februara ostvarujete popust 10%

lideri