Začarani krug zvani mikromenažment – Kako da izađete iz njega?

Začarani krug zvani mikromenažment – Kako da izađete iz njega?

23/12/2021
  • kristina.cukovic
  • Blog, Vesti
  • Коментари су искључени на Začarani krug zvani mikromenažment – Kako da izađete iz njega?

Ako u svakodnevnim aktivnostima ne možemo da pustimo kontrolu kad treba brzo ćemo upasti u zamku zvanu mikromenadžment.
Negativni efekti ovog pristupa mogu da se odraze kako na tim tako i na vas kao menadžera ili lidera.
Imamo proveren recept koji će vam omogućiti da se posvetite strateškom planiranju a da ste sigurni da se sve odvija u dobrom pravcu.

Predstavićemo vam kako u ovakvim situacijama koučing može da vam olakša ulogu menadžera. U nastavku pročitajte kako se Marija Branovački, ICF-ACC Erickson Coach, High Performance Team Coach uhvatila u koštac sa ovim izazovom.

 

Jedan od mojih izazova kod vođenja timova bio je pronalaženje prave mere između držanja i puštanja kontrole.

U teoriji svako od nas bi želeo da delegira i ima više prostora za strateške stvari.

U praksi to nije baš tako lako. Evo šta mi se sve vrzmalo po glavi:

1. Šta da delegiram? (sve mi se čini važno)

2. Kome da delegiram – da li su ljudi spremni  da preuzmu aktivnosti i odgovornost. Imam li osećaj da mogu da im prepustim nešto sa poverenjem?

3. Kako ću onda da pratim ako nemam uvid u sve?

Pravac u kom treba da idem došao je baš iz odgovora na ova 3 pitanja, pa sam tako kreirala „recept“ koji je meni imao smisla:

1.Napravi prioritete-definiši one koji su niskorizični i koje zasigurno možeš prepustiti nekom drugom.Ono što je najrizičnije i najvažnije možeš zadržati za sebe, barem još neko vreme. Testiraj.

  • Definiši šta su nove stvari na koje možeš staviti fokus ukoliko sebi oslobodiš prostor i koja je njihova važnost za biznis. Ovo je odgovor na jedno važno pitanje a to je Zašto je važno da se ne baviš mikromenadžmentom.

2.Mapiraj ko su članovi tima koji su poprilično spremni da preuzmu nova zaduženja.

  • Napravi plan za tranziciju.
  • Definiši plan razvoja ljudi kako bi ubuduće bili spremniji za preuzimanje.

3.Definiši sa članovima tima jasne kriterijume, vremenske linije i forme izveštavanja. Tako ćeš imati uvid u rezultate i moći da pratiš.

  • Definiši „alarm sistem“ tj kada i kako da te upozore ukoliko nešto ide kako ne treba.

Najvažnija stvar- POMERI SE i ne idi tamo ovamo, pusti ono što je definisano da se pusti-ostani dosledna..

U svemu ovome ogromna podrška mi je bio moj kouč 😊 Teško je da vam neko kaže kako tačno ovo treba da se radi. Odgovore morate pronaći unutar sebe i postaviti okvir na način na koji vama ima smisla.

A kako se vi nosite sa ovim izazovom?

Ako želite da ovladate ovim i sličnim veštinama prijavite se na naš sledeći trening. Popust od 20%  važi do 31. decembra.

 

Koučing