Motivacija zaposlenih – veština vrhunskih lidera

Motivacija zaposlenih – veština vrhunskih lidera

20/01/2020
  • anaradovanovic
  • Blog
  • Коментари су искључени на Motivacija zaposlenih – veština vrhunskih lidera

U savremenom poslovanju, ali i svakodnevnom životu, toliko se često susrećemo sa rečju motivacija, da je ona postala obična, dosadna i kod ljudi izaziva ravnodušnost. Pa ipak, motivacija predstavlja nešto što je esencijalno kada je u pitanju uspeh kompanije.

Zašto je to tako?

Da li ste ikada videli nezadovoljnog čoveka, koji radi svoj posao neverovatno dobro? Niste, zar ne?

Top performeri u kompaniji uglavnom su oni ljudi koji vole svoj posao i obavljaju ga sa zadovoljstvom. Oni unapređuju svoje veštine ne zato što moraju, već zato što to žele. Na kraju dana, kvartala ili godine možemo zaključiti da su upravo top performeri ljudi koji su najviše imali udela u uspehu firme, ali isto tako i oni koji odlaze kući sa najvećim osmehom na licu. Njihov uspeh nije linearan, već se javlja kao rezultat kontinuiranog rada, velike unutrašnje želje, ali i podsticajnog radnog okruženja koje je omogućilo da želje postanu stvarnost.

Sada kada smo zaključili koliko je motivacija zaposlenih važna, sa vama delimo par praktičnih saveta koje možete primeniti u radu sa svojim timom.

#1 Upoznajte članove svog tima kako biste ih motivisali

Na prvi pogled deluje veoma lako, ali može biti vrlo izazovno. Ukoliko želite da izgradite kompaktan i uspešan tim, važno je da dobro poznajete ljude koji ga čine.

  • Šta su njihove snage, a šta izazovi?
  • Šta ih pokreće?
  • Kako vole da im se obraćate – direktivno ili upitno?
  • Šta vole da rade privatno, imaju li hobije?

Ukoliko znate odgovor na ova naizgled obična pitanja, mnogo je veća verovatnoća da ćete biti veoma uspešan lider. Zašto? Ako poznajete dobro svoje ljude, znaćete na koji način da im pristupite kako biste ih podstakli. Tada ni motivacija neće manjkati.

„Talentovanim zaposlenima potrebni su sjajni menadžeri!“

 

#2 Motivacija se podstiče inspirativnim radnim okruženjem

Svako od nas na poslu provodi gotovo polovinu svog dana. Iz tog razloga veoma nam je važno u kakvoj atmosferi radimo. Kakvi ljudi nas okružuju. Neretko se susreće da zaposleni na posao donose mini detalje poput šolja, fotografija i sl. kako bi se na poslu osećali što udobnije i opuštenije.

Ukoliko kreirate radno okruženje u kome su jasno postavljena pravila igre, ali istovremeno je zaposlenima dato dovoljno slobode u radu, sasvim je izvesno da će biti mnogo zadovoljniji, a samim tim i produktivniji.

Kako da znate da li je radno okruženje u kome vaš tim radi podsticajno i inspirativno? Odgovorite na sledeća pitanja:

  • Da li članovi vašeg tima osećaju da cenite i poštujete njihov rad?
  • Da li su adekvatno nagrađeni kada dobro obavljaju svoj posao i ostvaruju rezultate?
  • Da li je razvijena kultura feedback-a, odnosno da li su zaposleni slobodni da jedni drugima ili menadžeru ukažu na grešku i to učine na pravilan način?

Odgovori na ova pitanja daće vam jasnu sliku o tome da li ste na pravom putu i gde postoji prostor za razvoj.

motivacija-zaposleni

#3 Ne motivišu sve ljude iste stvari – interna i eksterna motivacija

Da li ste znali da je samo jedan od četvoro zaposlenih zaista motivisan i produktivan?

Kako je to moguće pored svih napora menadžera da motivišete svoje ljude, nebrojano mnogo godina iskustva ili sati edukacije?

Najčešći uzrok ovakve pojave je uniformni pristup koji menadžer ima prema svojim zaposlenima. U knjizi, koja se neretko nalazi na policama najuspešnijih menadžera sveta, „First Break All The Rules“, istaknuto je da nije nefer, već je čak i potpuno poželjno da ljude tretirate na različiti način. Zašto? Zato što su ljudi različiti i ukoliko ih tretirate u skladu sa njihovim potrebama, mogućnostima i razvojnim potencijalima biće zadovoljniji što će značajno uticati na njihove performanse.

Razlike je važno poštovati i kada je u pitanju motivacija. Ne motivišu nas sve iste stvari.

Naime, postoje dve vrste motivacije: eksterna i interna.

Eksterna motivacija podstaknuta je nekim spoljnim faktorom. Najčešće predstavlja nešto što je materijalizovano poput novca, automobila ili stana. Odlika ove motivacije je da ona postoji onoliko koliko je potrebno da se ostvari zacrtani cilj. U ovom slučaju, zaposleni posmatra posao kao sredstvo da se obezbedi novac.

Sa druge strane, interna motivacija dolazi iz nas samih. Njeno izvorište su naše vrednosti. Ono zbog čega smo suštinski zadovoljni i srećni. Internu motivaciju budi ono što želimo, ka čemu težimo. Zbog toga bi menadžeri trebalo da joj posvete najveću pažnju. Setite se uvek zlatnog pravila:

„Pobrinite se za svoje ljude, a onda će se oni pobrinuti za vaš biznis!“.

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i da ćete već od sutra moći da počnete da primenjujete ove trikove u svojoj organizaciji. Javite nam utiske!

Ukoliko biste želeli da dobijete dodatno znanje i ova tema vas bliže interesuje, imamo nešto sjajno za vas. U utorak, 4.2. od 18h organizujemo radionicu “Motivacija zaposlenih – početak i kraj uspešnog menadžmenta“  koju će držati ICF-MCC kouč, Marija Branovački. Pridružite nam se, broj mesta je ograničen!

motivacija-zaposlenih