Moj koučing biznis – izgradnja jakog brenda

Moj koučing biznis – izgradnja jakog brenda

08/07/2016
  • atmadmin
  • Blog
  • Коментари су искључени на Moj koučing biznis – izgradnja jakog brenda

U prošlom blogu ste saznali kako da targetirate vašu ciljnu publiku. Odredili ste karakteristike vaših klijenata i naučili kako se oni ponašaju. Sada se okrenite sebi – morate da razmislite koja je to jedna stvar koja je karakteristična za vas i vaš koučing biznis. Vreme je da krenete da gradite svoj brend.

Brend je podjednako bitan za male biznise, koliko i za velike  internacionalne korporacije. Brend je ono što vaš biznis definiše i ujedno predstavlja eksternoj javnosti vašu jedinstvenu vrednost. Razmislite – zašto bi vas ljudi unajmili da im postanete lični ili biznis kouč, kad imaju druge alternative? Morate vašu target grupu da navedete da o vama razmišljaju kao o jedinstvenoj mogućnosti za razvoj.

Reči koje bude emociju


Prvo treba da osmislite vaš slogan – rečenicu koja će predstavljati vas i sve što vi nudite. „Postigni više“. „Dosegni svoj pravi potencijal“. „Snovi.Ciljevi.Stvarnost.“ Ovo su samo neki od primeri poruka koje možete da komunicirate svojoj ciljnoj grupi. Ono što komunicirate kroz brend i sam slogan treba da izazove emociju kod klijenata. „Apple“ je najbolji primer kako treba predstaviti svoj brend – nemojte prodavati karakteristike, već suštinu i benefite vaših usluga.

Napomena: Iako ćete želeti da se ugledate na mnoge internacionalne kompanije i način na koji rade, nikad ne kopirajte njihov šablon i strategije. Budite inovativni, smeli i drugačiji! Poenta brenda na kraju dana jeste da se ljudi zaljube u ono što radite. Kada se klijenti povežu emotivno – jer dele iste vrednosti i verovanja sa vašim brendom – vas će prve potražiti i vas će diferencirati od ostalih koučeva. Kasnije će to voditi do lojalnosti i širenju vašeg brenda eksterno.

„SVI“ nisu vaša target grupa.


 Potrudite se da ne razmišljate o tome šta će svima da se svidi. Kada se budete savetovali sa svojim prijateljima, kolegama, ili drugim preduzetnicima o svom brendu i sloganu, uzmite u obzir mišljenje relevantnih ljudi, koji se uklapaju u profil vašeg potencijalnog klijenta.

Coaching (koucing) sesija

 Negujte svoj brend!


Nemojte da dozvolite da vaš koučing biznis gubi na kredibilitetu tako što ćete snižavati cene vaših sesija, samo da biste bili pristupačniji široj masi, ili da biste bili jeftiniji od konkurencije. Treba da cenite svoj rad, i da svoju cenu opravdate nekim dodatnim i korisnim informacijama koje će samo vaši klijenti imati. Na primer, ako ste vi jedan od ICF sertifikovanih koučeva (kojih je u Srbiji trenutno manje od 20), vaše cene su opravdano veće od konkurencije, jer vi predstavljate grupu najboljih koučeva u Srbiji. Takođe, nemojte nikad lagati vaše klijente, obećavati nešto što ne možete da ispunite! Recimo da ste obećali životnu promenu kod osobe posle SAMO 3 sesije (naglasite reč „samo“), a i sami ste svesni da to ne možete da ostvarite, samim tim, lažete masu i gubite ih na dugi rok. Na kraju dana, dobar glas se čuje daleko, ali loš još dalje, što će onda biti veoma loše za vaš koučing biznis.

Pokažite svoje znanje i ekspertizu


Dokaz na društvenim mrežama kroz „word-of-mouth“ (tudja lična iskustva) će pomoći skepticima da poveruju da stvarno možete da uradite ono što ste im obećali kroz komuniciranje svog identiteta/brenda.

Vaš posao je da izgradite jak i pouzdan brend koji će olakšati ljudima da kažu „da“ za vaše usluge. Uvek koristite preporuke na Linked In-u ili drugim biznis mrežama, kao i testemonijale (izjave vaših klijenata) na društvenim mrežama. Takođe, vaši trenutni/bivši klijeti mogu da vam pomognu pri targetiranju novih klijenata, kroz slanje direktih mailova sa svojom ličnom preporukom.

Ako posao tek počinjete, i niste još uvek imali klijente, i dalje možete da kreirate solidnu osnovu za promociju. Ponudite ljudima besplatne sesije od 30-90 minuta, koje ćete snimiti i podelite ih na svojim mrežama (naravno, uz pristanak koučovanih ljudi). Krajnji cilj treba da vam bude da potencijalnog klijenta pretvorite u klijenta-advokata, koji će i biti profitabilan za vas, a i koji će vam doneti nove klijente.

Za kraj, pogledajte video o komuniciranju brenda i vizije biznisa. Još neke stvari koje treba da znate jeste kako ćete konvertovati potencijalne u stvarne klijente, kako da povećate, pa čak duplirate svoje prihode od sesija i kako da gradite svoju mrežu klijenata. Sve ovo vas čeka u sledećim blogovima! Do tada, možete da pogledate kako da postanete sertifikovan Erickson kouč na linku. Do sledećeg bloga, vaš Erickson Serbia.