Mercedes-Benz – koučing u kompanijama

Mercedes-Benz – koučing u kompanijama

15/08/2019
  • anaradovanovic
  • Blog
  • Коментари су искључени на Mercedes-Benz – koučing u kompanijama

Mercedes-Benz je kompanija za koju je čula svaka osoba na planeti. Poznata je po svojim luksuznim automobilima i neretko zauzima lidersku poziciju kada su inovativnost i sigurnost u pitanju. Ovu kompaniju često možete pronaći na Fortune– ovim listama 500 i 1000, što dodatno svedoči njenom uspehu.

Mercedes Benz je jedan od giganata, koji su odlučili da uvedu Erickson koučing pristup u svoju organizacionu kulturu. Rezultate možete pronaći u komentarima svakog poglavlja:

 

#1 Solution – focused metodologija (od problema ka rešenju)

 

„Uverili smo se da nam koučing pomaže da se fokusiramo na budućnost i ciljeve koje nam je zaista važno da ostvarimo, umesto da se fokusiramo na probleme i prošlost.“

 

Gotovo svaku zaposlenu osobu kontinuirano prate pritisak i stres. Ljudi su opterećeni. Neretko se dešava da posao odnose kući. Umesto da se odmore i posvete porodici i prijateljima, razmišljaju kako će rešiti poslovne izazove. Postaju isfrustrirani usled „sumornih“ misli i nedostatka odmora, što značajno može uticati na njihov privatni život.

Fokusiranje na negativno donosi negativno, čemu svedoče i mnogobrojna istraživanja.

To znači da ukoliko se fokusiramo na probleme, problemi će rasti i povećaće se njihov uticaj kroz vreme. Suprotno, ukoliko se fokusiramo na ostvarenje ciljeva i ono gde želimo da stignemo, veća je verovatnoća da ćemo tamo stići.

 

Solution-focused metodologija Erickson Coaching International-a podstiče ljude da pomere svoj fokus sa onoga što ne žele da im se događa, na ono što suštinski žele.

 

Ukoliko zaposleni budu fokusirani na svoju ličnu satisfakciju, karijerni napredak i različite beneficije koje dolaze sa ostvarenjem targeta, umesto na trenutnu nepovoljnu situaciju mogu postići mnogo. Na taj način će rasti i svaki pojedinac, ali i kompanija.

#2 Menadžer kao lider koga zaposleni žele da slede

 

 

Ljudi danas žele da uče i razvijaju svoje veštine. Karijerno napredovanje predstavlja snažan motivator za zaposlene, ali izuzetno važnu ulogu u zadovoljstvu zaposlenih imaju dobri odnosi sa kolegama i nadređenima.

Zaposleni žele da budu uvaženi i prihvaćeni. Da znaju da se njihov rad zaista vrednuje i da neko vodi računa o njima kao individuama.

Takođe, ljudi teže da upoznaju uzora na koga će moći da se ugledaju i koji će im kroz neko vreme postati mentor. Ponekad je veoma važno da to bude menadžer, čemu svedoči i sledeća rečenica iz kompanije Mercedes-Benz:

 

„Važno je shvatiti da je esencijalno da menadžeri istovremeno budu i  role model-i, odnosno uzori.“4

 

Ukoliko želite da saznate koje su osobine koje će vam pomoći da postanete lider koga će zaposleni želeti da slede, više o toj temi možete pročitati OVDE.

 

#3 Koučing pomaže kompaniji da reši konflikte

 

Da li ste znali da gotovo 85% konflikata na poslu nastaje usled nesporazuma u komunikaciji?

Ljudi se, pogotovo u stresnim situacijama, orijentišu na ono što oni nastoje da kažu, umesto na ono što im sagovornik govori. Dok mislimo o tome šta ćemo reći, ne možemo istovremeno slušati, a zatim i razumeti potrebe druge osobe, zar ne?

Iz tog razloga, veoma je važno da zaposleni i menadžeri razvijaju veštinu aktivnog slušanja, koja se smatra jednom od 11 ključnih kompetencija profesionalnih koučeva koju propisuje ICF (International Coach Federation).

Aktivno slušanje ne odnosi se na sadržaj, već na način na koji osoba govori: ton, gestikulaciju, mimiku i sl. Ukoliko aktivno slušamo, bićemo u prilici da zaista razumemo sagovornika i njegove potrebe. Da shvatimo zašto je uznemiren ili srećan. Na taj način izgradićemo kvalitetne odnose pune poverenja sa ljudima.

 

„Primena koučing veština omogućuje menadžerima da reše konflikte između zaposlenih u ranim fazama nastajanja, pre nego što dalje eskaliraju“

 

#4 Ukoliko želite promenu, važno je da najpre promenite sebe

Rast-Koucing-promena

 

Shvatili smo da menadžeri mogu biti najmoćniji resurs koji podstiče razvoj i učenje.

 

Koučing predstavlja nauku fokusiranu na učenje i rast. U toku koučing procesa menja se i kouč i kouči (klijent), ali i svet. Na koji način?

 

#1 Ugao kouča

Vrhunske profesionalne koučeve definiše broj i kvalitet koučing sati, odnosno broj održanih sesija sa različitim klijentima. Ljudi su različiti, te se razlikuju i njihovi ciljevi i izazovi. Samim tim će se razlikovati i sadržaj svake koučing sesije.

Kroz rad sa različitim ljudima, kouč obogaćuje svoje iskustvo i uči kako da svoje veštine razvije i prilagodi svakom pojedincu. Ukoliko je menadžer ujedno i kouč svom timu, koučing tehnike mu mogu pomoći da razvije svakog pojedinačnog zaposlenog u skladu sa njegovim potrebama, željama i ciljevima.

Univerzalan i najbolji stil upravljanja ne postoji. Potrebno je da ga kao menadžer prilagodite različitim ljudima i situacijama.

Na ovaj način, izgradićete poverenje sa zaposlenima, te će članovi vašeg tima postati lideri, a ne samo sledbenici.

 

#2 Ugao koučija (klijenta, odnosno zaposlenog)

Koučing je posvećen rastu i razvoju. Radu na ciljevima i razvoju veština kojima osoba želi da se posveti. Uloga kouča je neutralna. On ne nameće. Ne daje savete.

To praktično znači da menadžer kao kouč uvažava mišljenje zaposlenog. Pita ga šta je ono što on želi, kako se to što želi uklapa sa ciljevima kompanije, a zatim mu pomaže da pronađe načine da ostvari to što želi.

Koučing je inovativan pristup koji kazuje da svaka osoba poseduje sve neophodne resurse kako bi ostvarila ono što želi. Menadžer koji veruje u svoje ljude podstiče lojalnost, motiviše i inspiriše, a to značajno utiče na produktivnost i rezultate.

#3 Kako se menja svet?

Da bi se određeni sistem (organizacija, društvo, svet i sl.) promenio, potrebno je da se promeni samo 20% ljudi koji ga čine. Promena mindset-a svakog pojedinca u organizaciji, okrenutost ka rešenjima i rastu, a ne ka problemima, dovodi do sigurnog organizacionog prosperiteta.

 

#5 Koučing podstiče svakog pojedinca na razvoj punog potencijala

„Koučing omogućuje zaposlenima da iskažu svoje mišljenje i rade na svom ličnom razvoju, kao i da se efikasnije izraze.“

Kompaniju čine ljudi. Rast svakog pojedinca dovešće do rasta organizacije. Iz tog razloga kompanija Mercedes-Benz omogućuje svim radnicima da daju predloge za unapređenje proizvodnog procesa. Ukoliko ideja zaista uštedi kompaniji novac zaposlenom se isplaćuje nagrada.

Na ovaj način Mercedes motiviše svoje zaposlene da daju predloge, da budu okrenuti ka budućnosti i ka pitanju: „Šta radimo dobro, a kako možemo bolje?“.

Lider-Zaposleni-Unapređenje

 

„Korišćenje koučing tehnika omogućuje menadžerima da značajno ubrzaju razvoj zaposlenih dok rade svoj svakodnevni posao.“

 

Nadamo se da vam je ovaj case-study bio koristan i da ste dobili ideje kako koučing tehnike možete da primenite u svojoj organizaciji.
Ukoliko vam se zaista dopala ova metodologija i želite da postanete deo zajednice koja menja svet svakim razgovorom, pridružite nam se 26. septembra na treningu „Umetnost i nauka koučinga“. Rezervišite svoje mesto na vreme!

 

Koucing-Trening-TASC-Profesionalni kouc