Koučing niša – Kako pronaći idealnu koučing nišu?

Koučing niša – Kako pronaći idealnu koučing nišu?

11/08/2020
  • anaradovanovic
  • Blog, Naslovna
  • Коментари су искључени на Koučing niša – Kako pronaći idealnu koučing nišu?

Završili ste koučing trening. Uložite ste mnogo truda i energije. Vežbali ste i radili na usvajanju novih tehnika. Postali ste sertifikovani Erickson Profesionalni Kouč. Ali šta je sledeće?

Kako da pronađete prve klijente? Kako da monetizujete svoj rad? Kako da izgradite lični brend, obezbedite dodatni prihod ili otpočnete svoj biznis?

Ovo su samo neka od pitanja sa kojom se susreću polaznici treninga „Umetnost i nauka koučinga“ po završetku svoje edukacije.

Bilo da ste profesionalni kouč koji želi da izgradi svoj biznis, ili se tek odlučujete za svoju koučing edukaciju, važno je da odredite ko su ljudi sa kojima želite da radite, odnosno, svoju koučing nišu.

Ovaj blog kreiran je tako da vam pomogne da odgovorite na prethodno pitanje i napravite prve korake ka koučing edukaciji ili osnivanju sopstvenog biznisa. Udobno se smestite, uzmite papir i olovku i odvojite vreme za sebe.

 

#1 Koučing niša – Šta je to i zbog čega je uopšte vašno da je odredimo?

 

Ukoliko ne znate kuda idete svaki put je pogrešan.

Verujemo da ste se mnogo puta susreli sa ovom rečenicom. Preduslov za uspešnu koučing karijeru nije samo znanje i iskustvo koje imate, već i veština da sebe najpre predstavite, ali i prodate tržištu.

niša-koučing-izbor

Kom tačno tržištu?

Upravo ovim pitanjem dokazujemo koliko je važno da odredite svoju koučing nišu. Važno je da znate ko su ljudi kojima se obraćate. Koje potrebe imaju. Šta je njihova strast, a šta ih možda plaši. Samo tako ćete doći do pravih klijenata i monetizovati svoj trud ili rad.

Mnogi ljudi pre profilisanja svoje koučing profesije kažu „Ali ja mogu da radim sa svima“. Neretko se dešava da ukoliko ste fokusirani na sve, na kraju dana ne dobijete ništa.

Zamislite da ste prodavac garderobe. Imate svoj mali butik. Odlučili ste da želite da udovoljite svakom kupcu, svakom stilu, pa se na policama i ofingerima nalazi poslovna garderoba, sportska odeća, neobični komadi, hipsterski i vintidž komadi i odeća za decu. Koliko uspeha može poneti ovakav poslovni model, šta mislite?

Mi bismo rekli, ne mnogo. Ukoliko želite namenski sportsku odeću otići ćete u Nike, Buzz, Sport Vision, Inter Sport i slično. Nećete tražiti odeću za sebe u maloj prodavnici koja je „svaštara“, zar ne?

Da bi vas klijenti pronašli, trebalo bi da znaju gde i koga da traže.

Sada kada smo objasnili koliko je koučing niša važna, vreme je da pređemo na konkretne akcione korake.

 

#2 Sa kim ja tačno želim da radim?

 

Jako je važno da postavite ovo pitanje na samom početku svoje koučing karijere. Prediktor uspeha jedne koučing sesije predstavlja usaglašenost između kouča i klijenta (rapport). Ukoliko sa klijentom niste baš na „istim talasnim dužinama“ može se desiti da uprkos veštinama i znanjima koje imate pretrpite neuspeh.

 

Zašto?

Ukoliko vas klijent angažuje da koučujete proizvodni tim njihove kompanije, a vi baš ne volite da radite sa timovima, rezultati ovog procesa biće upitni, samim tim zadovoljstvo klijenta ali i vaše zadovoljstvo. Znate onu staru „sličan se sličome raduje“. Poput ogledala.

Biće zainteresovani da vas angažuju oni ljudi koji smatraju da ste slični njima. Da razumete njihovu situaciju i iz vaših aktivnosti na društvenim mrežama i javnosti mogu da zaključe da ste za njih osoba od poverenja.

Ukoliko se odlučite da budete kouč roditeljima ili osoba koja će podržavati porodice verovatno će teme o kojima ćete dominantno govoriti biti vezane za izazove sa kojima se roditelji suočavaju. Ukoliko ste pak timski kouč, teme bi mogle biti komunikacija, konflikti u timovima, pomirivanje različitosti, izgradnja timske vizije vrednosti i sl.

Važno je da ljudi kojima je potreban kouč vašeg profila mogu da vas pronađu. Razmislite, gde potencijalni klijenti traže koučeve? Na Google-u, preko Linked In-a ili ICF čeptera. Važno je da se ne predstavite kao kouč za sve i svašta već jednu fokusiranu kategoriju ili oblast.

#3 Koučing niša – kako da izaberem svoju?

Kako biste napravili distingciju u odnosu na konkurenciju važno je da se po nečemu razlikujete od drugih i da tačno znate kome se obraćate. Ono što se u velikom broju slučajeva dešava to je da polaznici treninga „Umetnost i nauka koučinga“ nisu sigurni koja je njihova idealna niša odmah po završetku edukacije. Ako je ovo situacija u kojoj se vi trenutno nalazite, onda vam naredna 3 pitanja mogu pomoći da je prevaziđete:

 

niša-koučing

1. Koje veštine već imam? U čemu sam najbolji?

Počnite od onoga što već znate. Ukoliko radite u jednoj industriji dugi niz godina velika je verovatnoća da znate sa kakvim se izazovima ti ljudi suočavaju. Takođe, velika je verovatnoća da imate dosta kontakata baš iz te industrije i da vas ljudi u okviru nje prepoznaju. Možda bi vaš koučing put mogao da počne baš tu.

Takođe, ukoliko prema nečemu gajite veliku strast, kao što je npr. roditeljstvo ili pomoć mladim majkama, velika je verovatnoća da se vaša idealna koučing niša može kriti tu.

2. Šta je tržištu potrebno?

Setite se, ljudi kupuju proizvod ili uslugu samo iz dva razloga: zato što im je nešto stvarno potrebno ili da bi se osećali bolje. Morate prepoznati te potrebe i efektivno i često govoriti o njima. To mogu biti klipovi, članci, radionice, vizuali. Na taj način ćete se približiti svojoj publici.

3. Da li moja niša ima konkurenciju – plavi ili crveni okean?

Ukoliko ste na početku karijere (small fish) i odlučite da plivate sa velikim igračima, odnosno ajkulama, mala verovatnoća je da ćete preživeti u tržištu crvenog okeana. Primeri su life coaching ili business koučing kao izbor niše. Da biste preživeli, a onda porasli i monetizovali svoj trud važno je da delujete i govorite fokusirano, te da definišete svoju nišu što specifičnije moguće.

Dobar primer bio bi želim da radim sa prodajnim timovima iz farmaceutske industrije.


#4 Koučing niša – Kako da izaberem nišu koja će rezultirati uspehom?

Istraživanja su pokazala da su trenutno najuspešnije niše sledeće:

  1. Health&Fitnes
  2. Relationships
  3. Business & Career
Nadamo se da smo Vam ovim blogom pomogli u izboru vaše buduće koučing niše. Ukoliko ste profesionalni kouč budite slobodni da nas kontaktirate i tražite pomoć za dalje akcione korake, a ako želite da ovo bude vaša profesija pridružite nam se na nekom od narednih treninga „Umetnost i nauka koučinga“. Popust na rane prijave aktuealan je do 31. avgusta i iznosi do 20%.