Moj koučing biznis – određivanje cene sesija

Moj koučing biznis – određivanje cene sesija

22/07/2016
  • atmadmin
  • Blog
  • Коментари су искључени на Moj koučing biznis – određivanje cene sesija

Odlučili ste da postanete kouč. Pokrenete svoj biznis. Jedino pitanje na koje ne znate odgovor jeste – kolika je stvarna zarada jednog kouča? Koliko koučevi u Srbiji naplaćuju svoje sesije?

Vaš prvi korak


Da krenemo od početka – pre nego što krenete u koučing biznis i počnete da razmišljate o svojoj ceni, sertifikujte se. Jer da biste došli do određene zarade, morate da imate neku vrstu potvrde da ste kvalitetan kouč. Kako u stvari funkcioniše sertifikacija? Prvo je potrebno da prođete različite treninge, da biste krenuli da tražite prve klijente. Zatim treba da ispunite određeni set kriterijuma i onda ćete imati pravo da se sertifikujete.

Bilo da želite da pokrenete svoj biznis ili želite da stavite pečat na svoje znanje kao HR menadžer, mnogo benefita vam donosi sertifikacija na pravom mestu. Postoji nekoliko razloga zašto je ovo bitno:

  • Sertifikat daje kredibilitet vašem znanju i iskustvu u oblasti koučinga. Da biste postali sertifikovan kouč, morate da imate sate i sate već održanih sesija (100 sati je za prvi stepen ICF sertifikata). Samim tim, pokazaćete ljudima da ste relevantni, i da imate znanje, kao i da imate klijente koji su prepoznali vaš kvalitet.
  • Klijenti smatraju da je važno da njihovi koučevi budu sertifikovani. Prema različitim istraživanjima, više od 60% ljudi pita da li je osoba sertifikovana od strane relevantne institucije.
  • Kao sertifikovani kouč, više ljudi će dolaziti do vas, i samim tim, moći ćete da vi upravljate vašim cenama sesija, i da imate veće prihode.
  • Klijenti će vas češće preporučivati svojim kontaktima ako ste sertifikovani kouč. Previše je laika danas koji sebe nazivaju koučevima, pa ljudi traže neku vrstu potvrde znanja.

Cene sesija


Što se tiče life koučinga, koučevi u Srbiji naplaćuju od 20ak  do 100 evra po sesiji. Računajte da ćete krenuti od 20 evra po sesiji, jer ćete cene dizati u zavisnosti od vašeg iskustva, treninga, sertifikata, klijenata, preporuka itd. Broj sesija zavisi od vašeg ličnog dogovora sa klijentom, i može biti jednom nedeljno, do jednom mesečno. Samim tim, vaši mesečni prihodi će zavisiti od broja klijenata, učestalosti sesija i dogovorenih cena sa svakim klijentom.
Za biznis koučing je potrebna veća ekspertiza, pa se same sesije naplaćuju više. Isto tako, ako koučujete CEO-a, biće definitivno veća cena, nego kada koučujete HR menadžera.

Šta utiče na rast cena sesija


Da biste podigli cene, definitivno morate prvo da se pozicionirate na tržištu i da razvijete svest o vašem brendu i biznisu. Kako vreme prolazi, bićete u mogućnosti da imate više klijenata, a sa druge strane, imaćete sve više iskustva i bićete bolji u poslu koji radite. Ako se plašite da povećate cene vaših sesija, evo par saveta koji vam mogu biti smernica kako da vremenom povećate svoju zaradu.

  1. ICF sertifikat: sama sertifikacija vam obezbeđuje internacionalni kredibilitet u profesiji gde iz dana u dan ima sve više nesertifikovanih koučeva. U Srbiji ima svega 10 sertifikovanih koučeva od strane ICF-a, kao i oko 100 Erickson seritifikovanih koučeva. Treba da iskoristite priliku da budete u rangu najboljih.
  2. Usluge: Life koučevi bi mogli da uzmu u obzir dodavanje oblasti i biznis koučinga u njihov portfolio, jer biznis koučevi imaju veće cene sesija.
  3. Trening: Što više sebe unapređujete, vi ćete imati više samopouzdanja da naplaćujete veće cene vaših sesija (ali ćete imati validan razlog zašto su vam cene veće).
  4. Marketing: Dobro struktuiran i konzistentan marketing plan, koji pratite redovno, će vam vremenom doneti konstantne prilive novih klijenata.

Kredibilitet, sertifikat, trening, portfolio… Krenite na vreme da mislite o svemu navedenom, jer će sve ovo uticati na razvoj vašeg biznisa.

Ako niste do sada, pročitajte još neke blogove na temu koučing biznisa: