5 koraka kako da učesnici vaših radionica postanu redovni klijenti
- atmadmin
- Blog
- Коментари су искључени на 5 koraka kako da učesnici vaših radionica postanu redovni klijenti
Kada razvijate vaš koučing biznis, pokušavate na različite načine da privučete nove klijente. To baš i nije tako jednostavno kao što u početku pomislite, zar ne? Danas ćemo sa vama podeliti kako da na najbolji način privučete nove klijente i zadržite ih.
Jedan od najboljih načina za dolaženje u kontakt sa novim ljudima su koučing radionice. To je definitivno jedan od najefikasnijih načina da promovišete vaš koučing biznis i privučete nove ljude iz vaše niše (ciljne grupe). Ukratko ćemo objasniti zašto je to tako.
Prvo, ljudi koji dođu na vašu radionicu su oni koji stvarno razmišljaju o koučingu, ali još uvek nisu prelomili da li stvarno žele da angažuju kouča. Kada analizirate kanale promocije, videćete da ljudi koji su došli na radionicu su ustvari oni koji su napravili veći korak ka svom razvoju nego ostali. Potencijalni klijenti koji su lajkovali vašu Facebook stranicu ili se pretplatili na newsletter nisu uložili puno energije da bi to uradili. To još uvek nisu one osobe koje će posegnuti za novčanikom i odmah platiti koučing sesiju.
Sa druge strane, ako se osoba pojavi na radionici (bilo da je besplatna ili sa kotizacijom), ta osoba je morala da organizuje svoj dan i odloži neku obavezu da bi na istu radionicu i došla. Još jedna činjenica jeste da i vaši konkurenti organizuju slične radionice u istom periodu, a ova osoba je došla baš na vašu – to je čini osobom koja ima veliki potencijal da postane redovan klijent.
I šta sad kada su se učesnici (potencijalni klijenti) pojavili na radionici? Sada, sve što uradite ili kažete od početka radionice pa do trenutka kada osoba izađe kroz vrata i ode kući će uticati na njenu/njegovu odluku da baš vas angažuje kao kouča.
Proćićemo kroz nekoliko stvari na koje treba da obratite pažnju kada organizujete radionicu.
1. Organizujte tematske radionice
U redu je da u početku imate nekoliko radionica gde ćete objašnjavati ulogu koučinga, njegove efekte, vašu metodologiju i način rada. Tako ćete dozvoliti ljudima da se upoznaju sa onim ko ste vi i zašto ste baš vi biznis/life/marketing kouč. Ali, vremenom radionice postaju monotone i nezanimljive. Čim uvidite da broj posetilaca vaših radionica opada, reagujte! Tematske radionice mogu biti zanimljive kako ljudima koji su već bili na jednoj, tako i potpuno novim osobama. Teme mogu biti različite: „Kako da se nosim sa stresom na poslu?“, „Balansiraj svoj život“, „Koučingom do efektivnog tima“. Sada smo vam dali samo nekoliko primera. U zavisnosti od vaše ekspertize, organizujte radionice na kojima ćete stvarno moći da pokažete znanje.
2. BE YOU!
Stvar kod koje greše mnogi početnici u koučingu jeste što sebe predstave kao korporativnog, ozbiljnog i iskusnog profesionalca. Odmah da vas obavestimo, klijenti neće trčati ka vama zato što se predstavljate kao „korporativna“ osoba. Ili ćete privući pogrešne ljude, sa kojima se posle energetski nećete uklopiti, ili ćete odbiti prave klijente jer im „na prvu loptu“ ne odgovarate. Pokažite svoju otvorenost ili povučenost, samouverenost ili smirenost, šaljivost ili ozbiljnost. Bitno je da pokažete sebe! Na taj način ćete se i tokom i posle radionice povezati sa ljudima kojima će prijati da rade sa vama i sigurno ćete mnogo lakše steći njihovo poverenje!
3. Klijenti žele da čuju uspešne priče
Vaša radionica je dobra koliko i priče koje podelite sa učesnicima. Sigurno imate prethodne klijente koji su istrajali u dostizanju svog cilja uz vašu pomoć i koučing sesije. Uspešna priča će se prepričavati i drugima, a i vas će se setiti prema priči ljudi kojima ste prethodno pomogli. Ako učesnici radionice imaju iste probleme kao i vaši prethodni klijenti i uvide da možete da im pomognete sa određenim problemom, imaćete sigurne klijente! Sa druge strane, ako nemate prethodne klijente i tek ulazite u svet koučeva, podelite svoj lični uspeh i kako, koristeći određene koučing tehnike, je taj uspeh ostvaren.
4. Poziv na akciju
Ako uradite prethodna 3 koraka, a nemate na kraju radionice poziv na akciju, opet ćete se vratiti na početak. Nakon što učesnike oduševite na radionici sa pričama i ozračite ih vašom energijom na sceni, predložite im njihov sledeći korak. Onaj ko nije video vašu vrednost tokom radionice, neće ga zanimati kako da posle stupi u kontakt sa vama. Oni koji su se zainteresovali će želeti da čuju šta treba da urade da bi sarađivali sa vama. Jedan od koraka jeste da ih pozovete da se prijave za besplatnu prvu sesiju, gde će moći da vide kako je raditi sa vama.
Želimo da razjasnimo jednu stvar. Radionica vam neće poslužiti za direktnu prodaju. To je vaš prvi kontakt sa potencijalnim klijentom i ne želite da naglo krećete sa prodajom. Zato je bitno imati probnu koučing sesiju. Verujte nam, nekom klijentu neće odgovarati vaša energija ili način komunikacije. Nije to toliko ni do vaše ekspertize, već je klijentu mnogo bitno da „kliknete“. Sve je do ličnog utiska i u redu je da nekome nešto ne odgovara.
5. Pričajte o njima
Poslednja napomena za danas – nemojte da dozvolite da samo pričate o sebi. „Moj program je….“, „Ja sam uspeo/la…“ – to nije ono što učesnici žele da čuju. „Ti možeš da postigneš svoj cilj“, „Ti ćeš istrajati…“, „Ti ćeš uraditi sve što isplaniraš…“ Okrenite reflektore ka njima, neka oni sebe vide kao uspešne ljude koji će uz vašu pomoć ostvariti ono što žele.
Za planiranje sledeće radionice, obavezno pratite ove korake. Javite nam svoje utiske na našoj Facebook stranici, jer bismo voleli da znamo kako vi organizujete svoje uspešne radionice!