Konflikti – kako rešiti konfliktne situacije unutar tima?

Konflikti – kako rešiti konfliktne situacije unutar tima?

19/04/2019
  • anaradovanovic
  • Blog
  • Коментари су искључени на Konflikti – kako rešiti konfliktne situacije unutar tima?

Vaš tim je visoko produktivan? Ostvaruje ciljeve, premašuje targete, u njemu vlada harmonija, a članovi podstiču jedni druge? Vaš tim je ponosni šampion koga je zajedništvo dovelo do zlatne medalje i pobedničkog postolja.

Voleli biste da je sve prethodno navedeno zaista tako, ali je realnost ipak malo drugačija, zar ne? Turbulentno okruženje, digitalizacija, sve agresivnija konkurencija i kontinuirana potreba za inovacijama i usavršavanjem, čine da poslovno okruženje bude sve napetije. Tada se dešava da se kaže ono što se ne misli, konstruktivna komunikacija bude zaboravljena, a konflikti postanu svakodnevica. Koja je vaša uloga kao menadžera u tom trenutku?

#1 Zaboravite na stajanje između dve vatre

Vi ste osoba kojoj se zaposleni obraćaju kada im je potreban savet, podrška ili dodatno znanje. Vodite računa da svaki član tima doprinosi ostvarenju ciljeva i predstavljate autoritet u firmi, ali to nikako ne znači da je na vama da presudite ko je kriv i odredite mu kaznu zbog nastalog konflikta. Kada se nađete u situaciji da vaša dva zaposlena potpuno uzrujana uđu u vašu kancelariju upirući prstom jedno u drugo, trudite se da održite neutralnu poziciju. Saslušajte problem, kako bi se konfliktna situacija smirila, a zatim postavite pitanje: Kako biste vi rešili ovu situaciju da ste na mom mestu? Idite na kafu, razmislite i za pola sata se vratite kod mene da o tome porazgovaramo.

#2 Vi ste trener svog tima. Ne sudija!

Trener je osoba koja vidi širu sliku. Koja zna koja je uža specijalnost svakog igrača, a šta je njegova slabost. Vodi računa o minutaži provedenoj na terenu. O balansu. I iznad svega zna da maestralnom zakucavanju gotovo uvek prethodi još maestralnija asistencija. Da bi ta asistencija bila tako uspešna potrebno je da tim funkcioniše kao celina, a konflikti budu konstruktivni. Sudije su te koje dele lične greške, crvene i žute kartone. To nije vaša uloga.

#3 Konflikti su saborac, ne ljuti neprijatelj

“Nikada ništa nisam naučio od čoveka koji se slaže sa mnom.”

Robert Heinlein

Konflikti predstavljaju priliku za učenje i rast. Pomažu nam da bolje razumemo svoje saigrače i dođemo do novih saznanja, koja mogu biti veliki razvojni potencijal, kako za nas same, tako i za kompaniju. Zbog svega navedenog, konflikte u vašem timu dočekajte oberučke. Budite zahvalni na njima. Oni ne predstavljaju siguran znak da nešto funkcioniše katastrofalno loše, već da može funkcionisati mnogo bolje

#4 Da bi ste rešili konflikt morate slušati

Budite publika, ne govornik. Menadžerima je ponekad veoma teško da zauzmu neutralu poziciju, što je razumljivo jer su na kraju dana odgovorni za rezultat svog tima. Međutim, to je preko potrebno ukoliko žele da njihov tim bude tim visokih performansi. Da biste razrešili konflikt koji je nastao, morate najpre razumeti šta se konkretno desilo. Morate aktivno slušati ono što vam dve “zaraćene strane govore”. Vodite računa ne samo o sadržaju, već i o gestikulaciji i mimici zaposlenih pod stresom. Zašto se ponašaju tako kako se ponašaju.

Konflikt uvek nastaje kao rezultat borbe i odbrane koju ta borba uzrokuje. Da bi u timu mogla da vlada harmonija, moramo najpre shvatiti izvorište te borbe i želje za odbranom.

#5 Za pobedu su potrebni svi, ali baš svi članovi tima

Različitost u timu može predstavljati najveću konkurentsku prednost u ključnim trenucima ili najveći kamen spoticanja za tim. Zavisiće od toga kako ste tim različitostima pristupili. Razlike u stavu, mišljenjima i pristupima sigurno mogu dovesti do konflikata, ali se iz njih mogu iznedriti i mnoga kreativna rešenja. Iz tog razloga, računa se mišljenje svakog člana tima. Vaša uloga kao menadžera je da podstaknete članove svog tima da razmišljaju u pravcu rešenja. Zbog toga je važno da vam svi članovi tima daju odgovor na sledeće pitanje: Složili smo se da situacija nije idealna, ali ukoliko bi bila, kako bi to izgledalo?

Ukoliko se svakodnevno suočavate sa konfliktima u timovima i tragate za konstruktivnim rešenjem, pridružite nam se na radionici „Agilni koučing u kompanijama – koncept i praksa“ koju ćemo organizovati u sredu, 15. maja od 18h.

 

Timski koučing - Agile - Radionica