8 lekcija o liderstvu kouča Stiv Džobsa, Erika Šmita i Lerija Pejdža

8 lekcija o liderstvu kouča Stiv Džobsa, Erika Šmita i Lerija Pejdža

08/07/2019
  • anaradovanovic
  • Blog
  • Коментари су искључени на 8 lekcija o liderstvu kouča Stiv Džobsa, Erika Šmita i Lerija Pejdža

Bil Kempel bio je najeminentniji kouč Silicijumske doline. Leri Pejdž i Sergej Brin (osnivači Google-a), Stiv Džobs (CEO Apple-a), Marisa Mej (CEO YAHOO-a), Dik Kostolo (CEO Twitter-a) i Šeril Sandberg (COO Facebook-a), samo su neki od klijenata sa kojima je Bil sarađivao dugi niz godina.

Zanimljivost je, da je svoju karijeru počeo kao fudbalski trener nasledivši svog oca, da bi 1983. godine postao marketing menadžer u kompaniji Apple, a skoro dve decenije kasnije omiljeni kouč Silicijumske doline. Preminuo je 2016. godine, a za sobom je ostavio priče koje se i dan danas prepričavaju među velikanima biznis zajednice.

Samo za vas, izdvojili smo 8 lekcija o liderstvu Bila Kempbela koje su detaljnije opisane u njegovoj knjizi „Thrillion Dollar Coach“.

#1 Možete koučovati samo one koji su otvoreni za koučing proces

Koučing je metodologija koja može pomoći svakome ko oseća potrebu za promenom i spreman je da radi na ostvarenju svojih ciljeva. Međutim, važno je napomenuti da kouč ne govori klijentu šta da radi, već mu pomaže da sam dođe do rešenja izazova sa kojima se suočava.

 

Uloga kouča je podržavajuća, a ne savetodavna. Iz tog razloga, ukoliko želite da vaš tim bude tim profesionalaca, veoma je važno da podržite svoje zaposlene da pronađu sopstvena rešenja, umesto da im nudite gotova.

„Ukoliko koučujete one koji nisu otvoreni za ovaj proces, gubite dragoceno vreme i energijiu.“

Bil Kempbel

#2 Aktivno slušajte, ali stvarno

Neretko se dešava da ljudi slušaju isključivo da bi dali svoje mišljenje o onome što su čuli, umesto da se potrude da suštinski razumeju svog sagovornika. Ukoliko želite da budete efikasan lider i izgradite poverenje sa članovima svog tima, važno je da budete aktivan slušalac.

Kada slušate aktivno, to znače da obraćate pažnju ne samo na sadržaj poruke, već i na ton, gestikulaciju, mimimiku, položaj tela. Zašto je osobi koja vam nešto govori važno da vam to kaže? Da li je uznemirena ili smirena? Pred kakvim se izazovima nalazi? Samo tako ćete moći da zaista razumete članove svog tima i njihove potrebe.

„Aktivno slušanje znači da ste zaista prisutni kada razgovarate sa ljudima na poslu – bez provere inbox-a, telefona, sata ili gledanja kroz prozor.“

Alan Justas (Google)

 

#3 Ne govorite ljudima šta da rade, već ih pitajte šta bi uradili

Timska inteligencija oduvek je bila značajno veća od inteligencije pojedinaca. Ukoliko menadžer na sastanak dođe sa rečenicom: „Evo plana. Pažljivo me slušajte!“ ostaće uskaćen za kreativna rešenja i inovacije koje su neophodne kako bi se kompanija izborila na konkurentnom tržištu.

Pitajte vaše zaposlene za mišljenje. Značajno ćete uticati na njihovo samopouzdanje, izgradićete poverenje i dobiti nove ideje za rešenje problema.

 

#4 Brinite o ljudima

Danas kada su informacije i tehnologija dostupniji nego ikad, najveći izvor konkurentske prednosti za svaku kompaniju su njeni zaposleni. Iz tog razloga veoma je važno da vodite računa o njima, pogotovo u vrlo teškim situacijama, kao što je period kolektivnog otpuštanja radnika.

 

„Niko u kompaniji ne treba da brine ni o čemu drugom, osim o poziciji zaposlenih. Budi tu za njih. Nađi im se.“

Ovako je Bil Kempbel govorio svom klijentu Andresenu Horovicu, osnivaču istoimene kompanije, kada je njegova firma u kratkom vremenskom periodu morala da otpustiti 30% radnika.

 

#5 Zaposleni su mnogo više od izveštaja alata za procenu i selekciju

Mnoge kompanije danas teže da sve kvantifikuju i svemu dodele KPI-eve. Međutim, zaposleni u vašoj firmi su mnogo više od brojeva generisanih u okviru različitih izveštaja. Iz tog razloga, Kempbel je mnoge menadžere Silikonske doline savetovao da svoje zaposlene procenjuju na osnovu 4 različita kriterijuma:

  •       Međuljudski odnosi
  •       Pozitivan uticaj na razvoj ljudi sa kojima blisko sarađuju
  •       Inovativnost
  •       Tradicionalne test metode

 

#6 Ne razdvajajte viziju od operacija

Ako ne znamo kuda smo krenuli svaki put je pogrešan. Sa druge strane, ako radimo samo da bismo nešto uradili nikada nećemo doživeti značajan rast. Stajaćemo u mestu dok nas ne pregazi konkurencija i vreme.

Iz tog razloga veoma je važno da ono što svaki zaposleni radi svakog dana, bude najuže povezano sa dugoročnom strategijom i vizijom kompanije. Zanimljivo je da iz tog razloga, mnogobrojne kompanije u kojima je Bil Kembel bio kouč nisu imale svog COO-a.

 

#7 Kouč nije zvezda, već partner na putu uspeha

Iako je radio sa mnogim velikanima iz sveta biznisa, Kembel nikada nije preuzimao zasluge za njihov uspeh. Držao se podalje od reflektora.

Iz tog razloga, na Youtube-u nećete naći mnogo njegovih video snimaka, što je ironično, jer je jedna od njegovih ključnih uloga u Google-u bila da savetuje upravo rukovodioce Youtube-a.

 

#8 Poverenje je ključ uspeha

Važno je napomenuti da je sadržaj svake sesije strogo poverljiv i da je kouč u obavezi da informacije zadrži za sebe. Jedan od razloga zbog kojeg su mnogi vrhunski rukovodioci angažovali Kembpela je činjenica da mu mogu potpuno verovati, te sa njim nesmetano deliti mnoge važne informacije.

Tako je godinama mogao da radi kako sa Apple-om , tako sa Google-om bez mogućnosti nastajanja konflikta interesa.

 

Ukoliko vas ova tema bliže interesuje pridružite nam se 26. septembra na treningu „Umetnost i nauka koučinga“

Koucing-Coach

x
Saznajte više o treningu „Umetnost i nauka koučinga“!