7 ključnih primera dobre koučing prakse za razvoj članova vašeg tima
- atmadmin
- Blog
- Коментари су искључени на 7 ključnih primera dobre koučing prakse za razvoj članova vašeg tima
- business coaching (biznis koučing), koučing timova, Koučing za menadžere
U prošlom blogu smo vam pričali o najčešćim greškama koje menadžeri prave u radu sa svojim članovima tima (pročitajte blog „ 5 grešaka koje sigurno pravite pri implementaciji koučinga u svom timu“). Sada produbljujemo priču i predstavljamo vam šta je ono što u stvari treba da radite kako bi vaš koučing bio efektivan. Nudimo vam 7 najboljih primera iz prakse koji će vam poslužiti u procesu koučinga vašeg tima.
1. Budite dosledni u proveravanju ključnih segmenata posla jednog člana
Možete postavljati pitanje strukturirano na sledeći način:
• „Milena, prethodni put smo pričali o proslavi naše firme i rekla si da ćeš napraviti analizu različitih ponuda za prostor i ketering? Kako napreduje analiza?“
• „Kako se snalaziš sa prvom fazom svog akcionog plana – racionalizacijom operacija u proizvodnji?“ Uvek budite precizni i detaljni. Pitanje: „Kako napreduje posao?“ je veoma često, a izrazito nekonkretno da biste vi mogli da dobijete neku informaciju ili da bi zaposleni mogao da zna šta tačno treba da odgovori.
2. Pomozite im da se snađu i reše probleme ukoliko se zaglave
Obratite pažnju na to da ne rešite problem umesto njih. Zapamtite da teške situacije čine ljude jačim. Ukoliko kažu „Mučim se sa problemom X, kako da se izborim sa tim?“, pomozite im da definišu problem, spoznaju šta im je potrebno za rešavanje problema, izlistaju opcije koje bi mogle dovesti do uspeha, a onda im pomozite da promisle i izaberu najbolju opciju za početak. Pored toga, pomozite im da unapred definišu na koji će način meriti da li odabrano rešenje daje rezultat, da bi mogli da se prilagode na novonastalu situaciju. Ne zaboravite da postavljate pitanja, vodite i slušate – nemojte uskakati da biste spašavali nekog ili vi rešavali problem.
3. Pružite im koučing kada zapadnu u krizu
Uvek će se naći neki član tima koji će reći: „Ne znam šta da radim, upravo sam saznao…“ Ovo je drugačije od prethodnog scenarija jer osoba sada upada u psihološku krizu, što može dovesti do preuveličavanja problema i totalne blokade. Pomozite im da jasno definišu šta je problem, kao i uzroke da biste znali čime da se pozabavite. Takođe, članovi tima treba na pravi način da sagledaju rizike sa kojima se suočavaju. Ukoliko su preuveličali neki problem, na vama je da to prepoznate i dovedete ih u smireno stanje. Samo uvek imajte na umu da se različiti ljudi nose drugačije sa stresom (više o ovoj temi na blogu „Kako biti efikasan kada upadneš u ličnu krizu?“).
„Šta je najgori realan scenario koji može da se desi? Na koji način možeš da preguraš takvu situaciju?“ Poenta jeste da im pokažete da oni to mogu, i da postoji način da izađu iz njihove krize. Nakon ovakvih pitanja, potrebno je da samostalno izlistaju dalje korake. „Šta bi najbolje bilo preduzeti kao prvi korak u rešavanju date situacije, kako bi krajnjih ishod bio bolji od najgoreg mogućeg scenarija?“
4. Radite na razvoju njihovih ličnih ciljeva i planova
Kao tim ili individualno, nije bitno. Bitno je da pored poslovne operative koje rade svaki dan, mogu da se oslone na vas i po pitanju njihovog ličnog razvoja. Tako pokazujete da vam je stalo do njihovog razvoja i da stvarno želite da im pomognete koliko god ste u mogućnosti u realizaciji njihovih ciljeva. Bitno je da kreiraju svoje lične akcione planove koje vi isto možete da pratite.
5. Naučite kada i kako podržati i pružiti koučing svakom članu tima pojedinačno.
Za ovo ne postoji formula. Vi znate svoje članove tima najbolje, pa ćete i vi sami znati kako ih možete podržati na najbolji mogući način. Ali zapamtite! Najbolji način na koji vas treba neko da podrži, nije najbolji način za svaku osobu – čak za drugačije ličnosti može biti destruktivan umesto produktivan. Vaša uloga je da ih vodite ulivajući im samopouzdanje i veru.
6. Prilagodite se komunikaciji vaših članova
• Nekim ljudima odgovara podržavajući ton. Na primer: Tina, u redu je to što si se posvetila rešavanju par drugih kriznih situacija i nisi završila aktivnost X. Na koji način mogu da ti pomognem u tome da se to odradi do sledeće sesije? (Primetite kako je ovo topao, prijateljski i podržavajući ton).
• Nekim ljudima potreban je direktan pristup i čvrsta ruka. Na primer: Nikola, u toku prethodne sesije naveo si da ćeš sprovesti X u delo pre nego što se ponovo čujemo. Jasno mi je da to nisi mogao da izvedeš. Da li ćeš uspeti da nađeš način da to izvedeš u toku sledeće nedelje? Još uvek je važno to sprovesti do kraja. Sjajno. Zamolio bih te da to uradiš do sledećeg utorka i da me obavestiš putem mejla kada završiš? Možeš li da obećaš da ćeš to ispuniti? (Vidite da je ovo čvršći i snažniji ton).
7. Pratite njihov rad u kontinuitetu
• Neka vam akcioni plan bude pristupačan i vršite redovne nedeljne revizije plana. Na ovaj način ćete znati šta da tražite od svojih zaposlenih u njihovom obavljanju posla.
• Kada se sastanete, jasno izlistajte obaveze u beleškama kako biste bili sigurni da sledeći sastanak koncizan i konkretan.
• Još jednom izlistajte i numerišite akcione korake i obaveze na kraju svakog razgovora posvećenog koučingu. Ovo pomaže da se izbistre misli. Npr: „Sofija, dozvoli da ponovim obaveze koje si izlistala za period do sledećeg razgovora. Reč je o dve stvari. Pre svega, trebalo bi da….. Drugo, rekla si da ćeš….Da li sam dobro zapisao? Odlično, na sledećem sastanku ćemo preći ove stavke zajedno.“
Evo, izlistali smo vam 7 najboljih primera prakse iz koučinga koje možete iskoristiti da biste pomogli vašim članovima tima.
– Sedam razloga zašto je koučing neophodan svakoj kompaniji
– Sedam faza razvojnog puta vrhunskog tima
Takođe, pročitajte više o našem koučing treningu na kome ćete naučiti kako da koristite najefektivniju koučing metodologiju današnjice.