3 najbolja načina da ovog leta privučete klijente

3 najbolja načina da ovog leta privučete klijente

28/06/2017

Deca su na raspustu, na društvenim mrežama viđate slike ljudi koji su na moru – leto je definitivno krenulo. Sa jedne strane, gledate kako da pobegnete na odmor, a sa druge, znate da klijenti nisu tu, posao stagnira, promet opada. I tako sve do septembra. Čak i da dobijete klijenta preko telefona, verovatno je da će odgovor biti: „Jao, ajde da se čujemo pred kraj leta, sad idem na odmor…“

Imamo dobre vesti za vas: postoji nekoliko načina kako možete da imate klijente i tokom leta, iako svima naredna 3 meseca služe za odmor.

1. Ponovo animirajte bivše klijente i trenutne marketing partnere

Ovo je apsolutno neophodno za vaš letnji uspeh, jer ćete se posvetiti svojim klijentima koje već znate. Prvi korak koji treba da preduzmete jeste da pozovete klijente sa kojima se niste čuli u periodu od 3 do 12 meseci. Popričajte sa njima na početku neobavezno, ali ih obavezno pitajte kako napreduju na putu ka svom cilju koji su sa vama postavili.

Ovo je veoma bitna stavka, kako biste na osnovu odgovora predložili obnavljanje saradnje. Naravno, ovo nije primenjivo na svaku situaciju, jer vaša saradnja zavisi od progresa koji su ostvarili. Ako nisu ostvarili ono što su želeli u ovom periodu, onda imamo predlog vašeg odgovora:

„Nisam siguran/na da li je ovo nešto na čemu sada želiš stvarno da radiš, ako ne želiš to je u potpunosti u redu. Sa druge strane, ako želiš da nastaviš da radiš na svom cilju, možemo da se nađemo sledeće nedelje da popričamo o aktivnostima na kojima smo radili na našim sesijama i da stvarno sada opet pokrenemo tu priču. Mislim da će nam biti dovoljno 20 do 30 minuta, naravno, pričam o sesiji bez naknade. Posle toga, ako želiš da nastavimo da radimo na tvom cilju, sjajno. Ako ne, to nije problem, biće mi drago da ti pomognem da se za početak opet pokreneš.“

Na ovaj način klijentu dajete do znanja da je vama stalo do njegovog razvoja, a ne samo do dodatnog prihoda.

Što se tiče vaših partnera, opet je isti razvoj priče, samo što ćete ih pitati da se nađete na kafi i popričate o obnavljanju saradnje. Partneri o kojima pričamo jesu osobe koje su dale preporuku za vas i oni koji stvarno vas podržavaju i lično i kroz svoje kanale komunikacije. Kroz zajedničku podršku preko testemonijala, preporuka i zajedničkih radionica, video blogova i slično – možete da privučete više klijenata.

2. Razmislite o live uključenjima na vašoj Facebook stranici

Webinari i live uključenja su sada veoma popularni, pogotovo ako isti imaju konkretnu tematiku, kratki su i koncizni. Ljudi su danas previše zauzeti, ne samo tokom leta, već i tokom godine. Mada, tokom godine ćete se mnogo više fokusirati na organizovanje seminara i radionica, a znanje koje biste tamo delili, vreme je da delite online.

Zato su live uključenja interesantna za zauzete ljude koji žele da saznaju više o temi koju najavljujete, ali nemaju dovoljno vremena. Takođe, jednom snimljen webinar može da se posluša više puta. Čak i da neko ne stigne da se uključi u predviđenom terminu, može nakon nekoliko sati ili dana da pogleda vaš materijal. Ono što će klijente privući jeste pokazivanje vaše ekspertize kroz online kanale.

3. Kreirate online prodajni levak

Ako niste sigurni šta znači prodajni levak, u nastavku je objašnjenje. Online prodajni levak je kombinacija koraka kroz koje jedna osoba prolazi od statusa potencijalnog klijenta do stvarnog klijenta.

Navešćemo primer koraka koje možete napraviti za svoj prodajni levak:
Pročita neki članak o vama ili na vašem sajtu
Na vašem sajtu preuzme besplatni eBook (npr. sa temom kako postići svoje ciljeve). Da bi osoba preuzela ovaj eBook, potrebno je da ostavi svoj email, ime, prezime i broj telefona.
Nakon ovoga, dobija email sa ponudom da prisustvuje vašem besplatnom webinaru.
Sluša vaš webinar i odlučuje da vas angažuje kao kouča.
– Pročita neki članak o vama ili na vašem sajtu
– Na vašem sajtu preuzme besplatni eBook (npr. sa temom kako postići svoje ciljeve). Da bi osoba preuzela ovaj eBook, potrebno je da ostavi svoj email, ime, prezime i broj telefona.
– Nakon ovoga, dobija email sa ponudom da prisustvuje vašem besplatnom webinaru.
– Sluša vaš webinar i odlučuje da vas angažuje kao kouča.

Ono što u stvari vi treba da uradite jeste da napravite set aktivnosti ili koraka koje osoba treba da prođe, da bi došla do odluke da vas angažuje. To ne mora da uključuje eBook ili webinar, može da bude kombinacija potpuno drugačijih aktivnosti. Bitno je da kroz ovaj levak, osobe upoznaju vas kao kouča, ali i da shvate koji potencijal imaju i da uvide da ste vi ključni igrač koji će im pomoći u otključavanju potencijala.

Letnji period će svakako proteći sa manje klijenata, o tome nećemo diskutovati. Na vama je da ispratite ove korake i da date sve od sebe da vaše leto prođe malo aktivnije nego ostalima. Možete pročitati sledeće blogove za više saveta: