3 modela ponašanja koja će vam pomoći u razvoju zaposlenih

3 modela ponašanja koja će vam pomoći u razvoju zaposlenih

24/07/2019
  • anaradovanovic
  • Blog
  • Коментари су искључени на 3 modela ponašanja koja će vam pomoći u razvoju zaposlenih

Stiv Džobs jednom je poručio da izvanredne stvari u poslu nikada ne obavlja jedan čovek, već tim ljudi.

U svetu u kome su procesi automatizovani, a veštačka inteligencija je realnost, važno je ne zaboraviti da su ljudi zapravo ti koji predstavljaju konkurentsku prednost svake kompanije. Naime, u doba globalizacije, interneta i društvenih mreža, tehnologija je lako dostupna svima koji je žele, ali to nije slučaj sa ljudima.

Često se dešava da su ključ uspeha neke kompanije upravo njeni zaposleni i njihovi talenti da vrednost stvaraju na jedinstven i kreativan način. Međutim, pronalazak vrhunskih talenata, a zatim i njihovo dalje motivisanje i zadržavanje predstavljaju veliki izazov u današnjem konkurentnom okruženju.

Mi vam otkrivamo 3 modela ponašanja koji će vam pomoći u razvoju zaposlenih.

 

#1 Regrutacija kao najjače oružje kompanije

Job interview - Razgovor za posao

Proces regrutacije predstavlja vaš prvi kontakt sa potencijalnim zaposlenim, a kao što je već dobro poznato, zaista ne postoji druga šansa da ostavite dobar prvi utisak. Da biste izabrali pravog kandidata savetujemo vam da najpre kreirate detaljan opis radnog mesta koji ističe sve neophodne veštine i sposobnosti koje je potrebno da kandidat poseduje.

Od izuzetne je važnosti i da te zahtevane veštine i sposobnosti prilagodite poziciji za koju se kandidat prijavljuje. Naime, ukoliko se radi o IT poziciji najveći fokus bi trebalo staviti  na tehničke veštine i poznavanje programskih jezika, ali bi trebalo obratiti pažnju i na osobine same ličnosti, kako biste procenili u kom procentu se uklapa u vaš tim.

Takođe, potrebno je da na najbolji način predstavite uslove radnog okruženja, kao i očekivanja koja imate od vašeg budućeg kolege. Dakle, jasno predstavite koja su to očekivanja koja kompanija ima od kandidata, ali ne zaboravite da pitate koja su to očekivanja koja kandidat ima od kompanije. Obavezno uključite eventualne vanredne i specifične karakteristike posla posla kao što su povremeni rad vikendom, poslovna putovanja i slično kako biste saznali ko od kandidata nije spreman da odgovori na te zahteve.

Razgovor za posao-razvoj zaposlenih

 

Jaki timovi oslanjaju se na ključne kompetencije, takozvane drajvove i vrednosti. O ključnim kompetencijama smo već pričali u prethodnom tekstu ovog bloga. Trebalo bi napomenuti samo da bi bilo poželjno da kroz određene studije slučaja ili testove proverite da li kandidat zaista ima kompetencije koje su neophodne da bi se uspešno obavljao neki posao.

Izvor drajvova, odnosno motivatora može biti spoljašnji ili unutrašnji, a razlikovaće se od osobe do osobe. Tokom intervjua možete postaviti ličnija pitanja koja se npr. odnose na način na koji vaši potencijalni zaposleni vole da provode svoje slobodno vreme. Tako ćete biti u prilici da saznate šta ih pokreće. Vazno je da se vrednosti zaposlenih poklope sa vrednostima kompanije u kojoj on namerava da radi. Jedino tako će moći da budu zadovoljene i potrebe kompanije i potrebe zaposlenog istovremeno.

#2 Fokusirajte se na organizacionu kulturu i međuljudske odnose i poštujte različitost

Često se sreće stanovište da je organizaciona kultura snažan prediktor performansi. Vaši zaposleni mogu imati neverovatne talente i radne sposobnosti, ali bez otvorene komunikacije, koordinacije i saosećanja među članovima, tim neće biti efikasan u obavljanju posla. Ovo pravilo posebno je značajno kada su u pitanju agilne organizacije, gde kolektivno razmišljanje i rešavanje problema igraju ključnu ulogu u uspehu projekta.

Većina ljudi provodi više vremena sa svojim kolegama, nego sa članovima porodice.

Iz tog razloga od izuzetnog je značaja da međuljudski odnosi u radnom okruženju budu dobri. Oni imaju neverovatan uticaj na zadovoljstvo poslom, ali i lično zadovoljstvo. Postoje i određena stanovišta koja kazuju da mogu uticati i na dužinu životnog veka.

Jednom kada izgradite kulturu u kojoj zaposleni osećaju međusobnu podršku i poverenje, uživaju zajedničke vrednosti i mogu nesmetano da iznose svoje kritičko mišljenje, morate nastojati da je očuvate jer će biti izložena udarima konstantnih promena. Zapošljavajte ljude sa kojima bi vam bilo drago da odete na večeru. Na kraju, krajeva oni i jesu neka vrsta porodice.

#3 Postavljajte konstantno izazove pred vaše zaposlene

U današnjem svetu brzih tehnoloških promena, stalna inovacija je organizacioni imperativ. Potrebno je ponuditi kupcima nešto novo i drugačije, nešto što nosi posebnu vrednost, kako bismo opravdali poverenje naših starih klijenata i privoleli neke nove. Nosioci promena u organizaciji su upravo zaposleni.

Zbog toga ih treba motivisati, podsticati da kritički i kreativno razmišljaju i konstantno preispituju šta i da li može bolje. Dajte vašim zaposlenima slobodu i stvorite atmosferu zdrave konkurencije. Ovakav pristup će rezultirati novim inovativnim rešenjima koja će dovesti do prosperiteta organizacije, a ujedno će motivisati i vaše zaposlene.

Kada ćete vi primeniti ove modele ponašanja?

 

Ukoliko vas ova tema bliže interesuje pridružite nam se 26. septembra na treningu „Umetnost i nauka koučinga“

Koucing-Coach

x
Saznajte više o treningu „Umetnost i nauka koučinga“!