Zašto je važno da radite ono što je vama zaista važno?

Da vam neko jednog jutra pokloni 86.400 eura, uz uslov da ih morate u celosti potrošiti do kraja dana, šta biste sa njima uradili?

Neko bi kupio stan, neko automobil, neko obe stvari. Neko bi organizovao put oko sveta. Neko obezbedio školovanje svoje dece. Neko bi potrošio novac na garderobu. Neko otvorio restoran, a neko donirao novac. Zavisi od onoga što ste želeli. Čega biste se setili u svakom trenu. Onoga što je vama zaista važno.

Ukusi su različiti. Poput DNK-a karakteristični za svaku osobu. Čak ni ujutru, kada naš petočlani tim priprema kafu, to su uvek pet potpuno različitih šoljica. Jedna je mala, turska, bez šećera. Druga je velika turska sa jednom kašičicom šećera. Treća je mućena nes kafa samo sa vodom, ponekad mlekom u prahu i bez šećera. Četvrta je nes kafa pravljena samo sa mlekom. Peta je retko kad puna. Nemanja ipak više voli da pije čaj.

Slično je i kada govorimo o ciljevima. Realizacija cilja će vam prijati samo ukoliko znate šta tačno želite. Šta je vaš šećer, mleko, voda, kafa? Kako su dozirani? Kakva je razmera? A način pripreme? Samo tako, užitak je zagarantovan.

Da li zaista znate šta želite?

U poslednjih godinu dana, srela sam više ljudi koji znaju šta NE ŽELE, nego onih koji znaju šta žele. Svoju pažnju posvećuju neuspesima, padovima i negativnim situacijama koje su ih uvele u stanje stresa, dok se vrlo retko okreću ka ciljevima, rezultatima i postignuću. Zamoliću vas da pogledate u plafon i prisetite se nekog jako tužnog događaja, ili da pogledate u pod i setite se najsrećnijeg. Ne ide baš, zar ne? Ako kroz život konstantno idemo oborene glave nećemo moći da spoznamo mogućnosti. Da kreiramo viziju. Svaki korak koji načinimo na privatnom ili poslovnom planu mora najpre biti motivisan onim iznutra.

Da li je 2+2 ipak jednako 5?

Ukoliko i članove tima posmatrate na sličan način, shvatićete da se samo jedinstvom dolazi do uspeha. Ne možete biti najbolji plesač sveta ako jedna vaša noga želi da stoji, druga da pleše, ili bi trebalo da igrate uz salsu, ali vašem temperamentu više prija tango. Ne ide, jer niste zadovoljili svoje potrebe. Ukoliko proizvod sadrži određene karakteristike, prodaja ističe druge, a marketing kreira kampanju zasnovanu na vrednostima sa kojima ne rezonuje ni proizvod, a ni vizija menadžmenta, kompanija je osuđena na propast! Važno je da svaki zaposleni zna zašto svako jutro dolazi na posao. Da se oseća vrednim i da to bude u saglasju sa njegovim ličnim ciljevima i uverenjima. Da biste ostvarili važne rezultate, mora vam biti važno!

Ana Radovanović

Ukoliko delite naše mišljenje da samo sinergija dovodi do ostvarenja rezultata, biće nam čast da se upoznamo na treningu High Performance Team Coaching, 23. novembra. Ali, molimo vas, proverite šta vam je važno i da li vam je zaista važno. U suprotnom ćete potrošiti i vreme i novac. Sećate se onih 86. 400 eura? To su sekunde koje dobijate svakog dana na raspolaganje. Na vama je kako ćete ih iskoristiti!

Da je fokus jednog sokola bio to što ne želi da pliva, nikada ne bi postao letač!
Vidimo se u poslovnim visinama!