VEČNO PITANJE Biti kouč ili preduzetnik?

k4s
Ovaj način razmišljanja je presudan za uspeh

Prolazite treninge, kurseve, radionice, kupujete knjige o koučingu i opet nešto ne štima. Ono što sasvim sigurno znamo je da je drugačiji način razmišljanja potreban ako želite da postignete uspeh kao preduzetnik, u odnosu na ono što vam je potrebno da biste bili uspešan kouč.

Možete li se poistovetiti sa sledećom situacijom? Odlučili ste da budete kouč, puni ste entuzijazma i imate energije na pretek, prošli ste kroz trening za koji smatrate da je ispunio vaša očekivanja, osećate da ste spremni da napravite razliku sa vašim klijentima i za njih. Kupili ste najnovije slušalice, kompjuter, službeni telefon, tablet. Istražili sve moguće prostore za vaše kreativne radionice. Sasvim je sigurno da ste spremni za lansiranje svog koučing biznisa među najbolje na tržištu. Poslali ste signal Univerzumu: „Ja sam vrhunski kouč i spreman sam da radim sa platežno sposobnim klijentima“.

Nedeljama, možda i mesecima kasnije, tužna realnost je ta da klijenata spremnih da plate za vaše usluge jednostavno nema.

Nažalost, mnogi se koučevi sa puno entuzijazma upuštaju u koučing biznis i uzbuđeni su kad pomisle na promenu koju žele i mogu da stvore u životima svojih klijenata, ali muče se da unovče svoj trud. Ukoliko ste se odlučili da budete sam svoj gazda, vi niste samo kouč već i preduzetnik. Kad je preduzetnička strana u pitanju, važno je da radite na svom biznisu i na taj način omogućite da vaše vreme pametno trošite i za uzvrat dobijate profit. Ukoliko ne uspevate da zaradite onoliko koliko vam treba, vreme je da osvestite način razmišljanja koji imate vezano za preduzetništvo.

Bilo da se obavežete na 20 ili 40 sati rada nedeljno, morate mudro provesti to vreme ukoliko želite da budete sigurni da radite ono što bi trebalo kako biste učinili biznis profitabilnim. Da biste učinili da vaš biznis raste i da postižete uspeh, morate proći kroz četiri aktivnosti potrebne za razvijanje preduzetnika u sebi, onog koji uspeva da ostvari profit.

Aktivnosti koje donose novac
(više od 60% vremena posvetite ovoj grupi aktivnosti)

Bilo šta što doprinosi vašoj ’suštini’ je aktivnost koja dovodi do zarade. Može se raditi o pružanju besplatne sesije, vođenja radionice, pružanja konsultacija, ili odgovaranja na zahteve o saradnji.

Vreme posvećeno planiranju, pripremama i pravljenju strategije
(oko 20% vremena)

Ovo je vreme koje niko ne predviđa u svojim finansijskim planovima. Međutim, ukoliko ste na poziciji izvršnog direktora, ovo vreme može biti od suštinske važnosti. Ove aktivnosti vode ka rastu i razvoju vašeg biznisa, a pravilno planiranje i praćenje strategije vas vodi ka maksimizaciji profita. Na primer, ukoliko ste angažovani da održite koučing radionicu, priprema radionice spada u pripremne aktivnosti.

Dodatna usluga i podrška
(10% vremena)

Ovaj deo vašeg vremena obuhvata pružanje pomoći i dodatnih usluga vašim klijentima ili zaposlenima u vašoj firmi. Kada budžetirate aktivnosti u ovoj oblasti, pružate sebi priliku da se zaista istankete. Bilo da to znači pružanje više usluga nego što je potrebno, kontaktiranje klijenata da proverite kako su, ili pružanje koučinga članovima vašeg tima da bi imali bolje rezultate – ovo predstavlja ključni aspekt vašeg biznisa.

Administrativne aktivnosti
(10% ili manje)

Svakodnevne pojedinosti vezane za vođenje biznisa – papirologije, izrada faktura računovodstvene aktivnosti, obavljanje rutinskih poslova – sve je ovo jako važno, ali ne bi trebalo da bude prioritet. U ovim se aktivnostima ljudi zapetljaju i izgube puno vremena. Odvojite vreme za administrativne aktivnosti, ali i angažujte nekoga sa strane da vam vodi ove poslove kad god možete. Ukoliko trošite više od 10% vašeg vremena na administrativne aktivnosti, vreme je da angažujete nekog da vam pomogne.

Mnogi ljudi na kraju spoznaju da troše i previše vremena na administrativne zadatke i šokiraju se kada shvate koliko zapravo malo vremena posvećuju zarađivanju novca. Perfekcionisti sa druge strane previše vremena potroše na planiranje i pripremu ( Perfekcionizam nije profitabilan – da li previše vremena provodite trudeći se da budete savršeni? )

Kada pravite vaš nedeljni raspored i delite svoje radne sate na ove oblasti rada, postižete dve stvari:
• Osiguravate da svaki aspekt vašeg poslovanja dobije zasluženu i fokusiranu pažnju.
• Posvećujete fragmente vremena posebnim i definisanim ciljevima umesto da skačete sa teme na temu naokolo poput loptice za ping pong. Vreme koje provedete fokusirani daleko je produktivnije od sporadičnog bavljenja nečim.

Na kraju, vaši akcioni koraci treba da budu sledeći:
• Odredite svoje prioritetne aktivnosti, kako lične tako i profesionalne i prvo za njih odredite mesto u rasporedu.
• Odredite koji broj sati želite da se posvetite svojim prioritetnim aktivnostima na nedeljnoj bazi.
• Koristeći procente kao smernice, odredite koliko će vam sati biti potrebno da provedete nedeljno baveći se svakom grupom aktivnosti: aktivnostima koje donose novac, administracijom, pomaganjem i podrškom kao i planiranjem.
• Izdvojite vreme u kalendaru za sve od navedenih aktivnosti.
• Fokusirajte se više na koučing!

Izgraditi profitabilan biznis znači da moramo ostati fokusirani na koučing. Uzbudljiva stvar vezana za preduzetničku stranu je da možete osmisliti nedelju onako kako vam je volja, samo osigurajte da aktivnosti posvećene zarađivanju novca dobiju zasluženo mesto – i čvrsto se držite isplaniranog, čitav biznis vam od toga zavisi.