Top 5 razloga zašto su mnogi lajf i biznis koučevi neuspešni

Top 5 razloga zašto
su mnogi lajf i biznis
koučevi neuspešni

Dosta koučeva su ljudi velikog srca sa iskrenom željom da naprave razliku u životu svojih klijenata, ali se čini da uspevaju da privuku tek nekoliko klijenata. Provode svoje vreme čitajući, učeći i upijajući što je više informacija moguće. Prisustvuju brojnim događajima, online seminarima i konferencijama na kojima stiču brojna nova znanja koja žele da podele sa svojim klijentima.

Na kraju dana, opet imaju problema sa finansijama, pozicioniranjem svog biznisa i održavanjem istog. Ukoliko ovo zvuči i više nego poznato, naš je cilj da vam pomognemo da postanete najbolji mogući koučevi, tako da vam savetujemo da zabeležite sledećih pet razloga zašto mnogi biznis i lajf koučevi doživljavaju neuspeh!

1. Svim oblastima vladaju pomalo, ni u jednoj se ne profilišu do kraja.

Ovo je zaista važno. Kouč koji je dobar u brojnim oblastima i veoma entuzijastičan kad je u pitanju deljenje znanja sa klijentima, ne uspeva da se izdvoji zato što, iskreno govoreći, ima nebrojeno takvih koučeva. Ključna reč u prethodnoj rečenici je dobar. Zato odaberite najviše 3 usko definisane teme kojima ćete se baviti – to je najbolja stvar koju možete da uradite za sebe i svoj biznis. Opet, pazite da ne odaberete dijametralno suprotne oblasti. Na primer, koučing za roditelje, lične finansije i pokretanje biznisa, jer su to veoma diversifikovane teme i obuhvataju potpuno različite ciljne grupe. Ako ste lajf kouč, na koje tačno aspekte života želite da se fokusirate? Što ste fokusiraniji i usmereniji, to će bolje biti usmereni i vaši klijenti, što će dovesti do toga da i vi i vaši klijenti imate bolje rezultate. Preći ćete iz dobrog u vrhunskog kouča za tačno određene oblasti.

2.Mislite da treba da budete motivacioni govornik.

Samo zato što znate da motivišete ljude ne znači da ste sjajan kouč. Ustvari, sama definicija motivisanje je davanje motiva da se nešto uradi. To ne znači da će se nešto zaista i desiti. Mnogi koučevi mogu da ponude sjajne strategije. Razlika koja znači prelazak od dobrog ka vrhunskom kouču predstavlja pokretanje vaših klijenata da zaista preduzmu nešto. Ne radi se samo o tome da treba biti veliki motivator. Potrebno je da imate alate kojima ćete moći da utičete na druge i da im pomognete da pronađu internu motivaciju za svoje ciljeve. Kada jednom ovladate veštinom uticanja na druge, bićete u mogućnosti da ponudite više od strategije, imaćete istinski uticaj na vaše klijente koji će dovesti do toga da oni nešto preduzmu.

3. Vaše želje i motive stavljate na prvo mesto.

Bilo da ste biznis ili lajf kouč, obavezno je da se fokusirate na to šta je potrebno vašim klijentima i šta oni žele, a ne šta vi želite. Vas treba da motivišu jedino njihovi motivi. Onog momenta kada vi kao prioritet postavite ono što vi smatrate važnim, ispred onoga što vaš klijent smatra važnim, vi pravite ozbiljnu grešku. Njihove potrebe su uvek ispred vaših i ovo se odnosi na svakog klijenta sa kojim želite da gajite dugoročnu saradnju.

4. Koristite unificiran pristup za svakog klijenta.

klijenata, nisu oni u pitanju, već vi. Ukoliko imate samo jedan pristup, bićete daleko manje sposobni da napravite razliku. Samim tim, ni vi ni vaši klijenti neće videti nikakve rezultate ili pomak. Ukoliko imate samo jedan pristup, to je kao da da se krećete slepom ulicom, jednostavno nema izgleda da stignete na vaš cilj (odnosno da postignete zacrtano). Samo zato što vam je primena samo jedne strategije prethodno uspevala, to ne znači da će uspevati svaki put.

5. Niste se saživeli sa tim.

Nebrojeno puta ste čuli ili izgovorili sledeće: „Ono što volim je to što ti zaista ŽIVIŠ to što podučavaš.“ Zašto biste pružali koučing vezano za nešto što vi lično ne biste uradili? Na primer, usmeravate ljude da promene karijeru, a vi prvi nikada niste smeli da se usudite da kažete šefu nešto ili da promenite posao? Ljudi mogu da naslute laž izdaleka. Ukoliko želite da budete među najboljima, morate da uradite nešto više od pukog učenja i prenošenja znanja. Treba da stojite iza oblasti koju koučujete u potpunosti. Zato su najuspešniji koučevi oni koji već imaju iskustva za koju su odabrali da pokrenu koučing biznis. Ako ste ceo život u preduzetničkim vodama, najbolje ćete se i pokazati kao kouč za preduzetnike, jer ceo vaš život je usmeren ka preduzetništvu.

Da li pravite neke od ovih grešaka? Šta je vaš sledeći korak koji ćete preduzeti da biste se unapredili kao kouč ili pokrenuli svoj koučing biznis? Erickson Coaching Serbia ovog septembra održava svoj trening „Umetnost i nauka koučinga“, zato i vas pozivamo da više pročitate o treningu i šta sve možete da naučite na istom na ovom linku.