Šta Apple, Mercedes-Benz i Disney imaju zajedničko?

Sasvim smo sigurni da ste svi čuli za ova tri giganta. Gotovo polovina svetskog stanovništva poseduje barem jedan uređaj kompanije Apple. Skoro da ne postoji dete koje nije odgledalo crtani film čuvenog Walta Disney-a. Svi strastveni vozači želeli bi da poseduju luksuzan automobil koji nosi čuveni Mercedes-ov znak. Iako ove tri kompanije posluju u tri potpuno različite industrije, ipak imaju nešto zajedničko. Nalaze se na listi Fortune 500. Mi smo se zapitali, u čemu leži tajna njihovog uspeha?
Sve tri kompanije imaju inkorporiran koučing u svoju organizacionu kulturu. I ne, nisu jedine. Istraživanja su pokazala da između 25% i 40% kompanija koja se nalaze na listi Fortune 500 primenjuju koučing u svojim organizacijama.

Zašto koučing doprinosi uspehu organizacije?

#1Sagledavanje šire slike i kreiranje vizije

Čak i najuspešnijim poslovnim ljudima, na svim organizacionim nivoima kompanije, potrebna je pomoć prilikom postavljanja prioriteta, motivisanja zaposlenih i povećanja njihovog zadovoljstva, kao i identifikaciji kritičnih oblasti koje bi trebalo unaprediti. Takođe, koučing pomaže da definišemo jasne akcione korake kako bismo ostvarili neki cilj, tj. da odredimo kako ćemo uraditi to što želimo da uradimo.

#2Utvrđivanje ključnih koraka značajnih za uspeh organizacije

Koučing prodire u srž onoga što je zaista važno. Koji je cilj kompanije? Šta želimo da postignemo? Zašto je važno da to postignemo? Koja je naša strategija? Kako ćemo tu strategiju implementirati? Koučing daje odgovore na sva ova pitanja.

#3Koučing je most između onoga gde smo sada i onoga gde želimo da budemo

Koučing nam omogućava da uprostimo način na koji posmatramo poslovne izazove. Koučing se ne orijentiše na prethodne neuspehe kompanije, na konkurenciju i moguće prepreke koje stoje na putu uspeha. Koučing se orijentiše na rešenje. Na cilj. Na ono gde želimo da budemo. Podstiče nas da razmišljamo šta bismo uradili pod uslovom da je sve moguće.

#4I šampionima je potreban trener

Uzmite primer Novaka Đokovića koji je nedavno ponovo osvojio Wimbledon. On nikada nije propustio priliku da istakne značaj koji njegov trener I prateći tim imaju za sve postignute uspehe. Kouč ima ulogu trenera u organizaciji. Tu je da prepozna potrebe, sluša, podstiče, motiviše i pomogne ostvarenju cilja i postizanju uspeha.

#5 Fokus koučinga je na onome što je vama zaista važno

Vi određujete cilj sesije. Šta je ono na čemu biste želeli da radite. Koje veštine biste želeli da razvijete. Kouč nije tu da vas savetuje, već da vas podstakne da sami pronadjete rešenje koje vama najviše odgovara.

Koučing je proces koji za cilj ima poboljšanje performansi zaposlenih, kroz individualni ili timski rad. U prethodnoj godini je u proseku čak 7 od 10 kompanija sa liste „Fortune 500“ imalo inkorporiran koučing u svoju organizacionu kulturu, što im je dalo sledeće rezultate:
70%

Povećana produktivnost na poslu

61%

Bolja organizacija poslova

57%

Bolje upravljanje vremenom

51%

Bolja efektivnost tima

Zašto bi koučing bio značajan za vašu organizaciju i kako ćete ga implementirati, otkrijte zajedno sa nama na treningu „Umetnost i nauka koučinga“. Ukoliko vam je ova tema bila zanimljiva, pridružite nam se na promotivnoj koučing radionici „Menadžer kao kouč“ 14. avgusta.