(Ne)iskrenost je ono što najviše košta

(Ne)iskrenost je ono što najviše košta

Kažu da sami pravimo svoje izbore, a onda ti izbori učine da kasnije budemo ono što jesmo. Sve je stvar naše lične odluke. One unutrašnje snage koja nas gura da ostvarimo željene ciljeve uprkos preprekama koje su nam se našle na putu. Koliko puta vas je neiskrenost veoma skupo koštala? Bilo da se radi o kosi koja će porasti kroz par meseci, poslu koji radite, a ne volite ga ili profesiji koja je vaša, samo zato što diploma tako kaže, neiskrenost nas košta. Pogotovo ona prema sebi. Na kraju dana broji se samo naš unutrašnji osećaj. Da li smo zaista zadovoljni? Da li smo fokusirani na ono što je nama zaista važno?

Da li ste znali da uspeh koučing sesije zavisi od toga koliko ste iskreni?

U daljem tekstu navešćemo kakav efekat se postiže potpunom iskrenošću tokom koučing sesija.

#1 Potpuna usaglašenost između kouča i klijenta je ono što se podrazumeva

Kouč je partner svom klijentu na putu uspeha. Sluša ga, prepoznaje njegove potrebe i usmerava ka rešenju.

#2 Atmosfera poverenja

U koučingu ne postoje društveno poželjni odgovori, već isključivo jedinstveni odgovori klijenta. Nema skala za procenu, dobrih ili loših odgovora. Klijent je taj koji određuje cilj sesije, tj. nekakvo željeno rešenje, a kouč je poput senke koja ga prati i usmerava na tom putu.

#3 Podsticanje kreativnog razmišljanja

U jedan isti grad može se stići na hiljadu različitih načina. Možete ići autobusom, automobilom, vozom, motorom, brodom, čak i biciklom ili peške. Puteva je mnogo, ali cilj je isti – da dođete u željeni grad. Slično je i sa vašim ličnim i profesionalnim ciljevima. Postoji mnogo načina da ih ostvarite, a na vama je da izaberete koji će to tačno način biti. Kouč podstiče klijenta da kreativno razmišlja. Da pronađe pomenuti skup načina od kojih će klijent kasnije izabrati jedan, za njega najpovoljniji.

#4 Stavljanje fokusa na ono što je klijentu zaista važno

Ovo je najvažniji korak. Kouč i klijent moraju biti fokusirani na ono što klijent zaista želi da ostvari. Klijent će ostvariti isključivo ciljeve koji nose potrebe najvišeg ranga. Šta to znači? Uzmimo primer gojazne osobe koja želi da smrša. Već izvestan vremenski period je na određenim režimima ishrane, ali kilogrami i dalje stoje. Zašto? Zato što  nije bila iskrena prema sebi. Ta ista osoba često krši svoju dijetu pod izgovorom da jednostavno voli mnogo da jede ili preskače trening jer više voli da pije kafu i čita knjigu. U ovome se krije odgovor. Potrebe ove osobe da uživa u hrani ili čita knjigu i odmara, bile su potrebe višeg ranga u odnosu na potrebu da smrša.

Iskrenost košta, ali neiskrenost košta mnogo više. Zamislite da se penjete uz planinu. Krenuli ste praznih džepova. Šta bi bilo kada biste svaki put kada ste neiskreni u svoje džepove ubacivali po jedan kamen?

Nikada ne biste osvojili taj planinski vrh, zar ne?

Jedino što je u današnjem turbulentnom svetu konstantno jeste promena. One su neophodne kako bismo bili zadovoljni, srećni i ispunjeni. Ali da bi do promene došlo, postoji jedan preduslov. Morate da želite da se promenite.