Kako izgraditi tim koji će se uspešno suočiti sa svakom promenom?

Developeri aplikacija, Social Media menadžeri, Account menadžeri, vozači Uber taksija. Sva ova zanimanja do skoro nisu postojala. Svet u kome živimo podložan je konstantnim promenama koje se javljaju kao posledica nezaustavljivog tehnološkog razvoja. Da bi organizacija bila dovoljno jaka da odoli frekventnim promenama, potrebno je da njeni zaposleni konstantno napreduju i razvijaju svoje veštine.

Da li ste znali da je prosečan „vek trajanja“ određene veštine između 2 i 5 godina?

Pored promena iz eksternog okruženja, potrebno je da se organizacija suoči i sa brojnim interno. Fluktuacija zaposlenih, pad motivacije i produktivnosti, konstantni konflikti u timu, neproduktivni sastanci, loše prihvatanje, ali i davanje feedback-a, izazovi su sa kojima se menadžeri susreću svakodnevno. Osim toga, nove generacije, tkz. miljenijalci, odavno nisu zaineresovani za siguran posao, rad od „9 do 5“ i princip „sedi gde jesi“ tokom celokupnog karijernog puta. Šta više, oni od svojih menadžera očekuju da im pomognu da napreduju, omoguće im dodatnu edukaciju i razvoj. To ponekad zaista nije lako, pogotovo kada imate potpuno različite članove tima. Dragi menadžeri, potpuno vas razumemo! Zbog toga želimo da sa vama podelimo 5 koučing načela koja će vam pomoći da izgradite jak tim koji će biti spreman da odoli svakoj promeni.

#1 EQ (emocionalna inteligencija) je novi IQ

Emocionalna inteligencija kouča jedan je od osnovnih preduslova svake uspešne koučing sesije. Nije svaki klijent, odnosno, zaposleni isti i zbog toga je važno da svoj pristup posebno prilagodite svakom članu tima. Da li znate sa kakvim se izazovima pojedinačno suočavaju članovi vašeg tima? Šta je ono što vaše zaposlene motiviše? U kakvom okruženju vole da rade? Kako reaguju kada su pod pritiskom i stresom? Odgovor na ova pitanja znači da ste empatični i vodi vas korak bliže uspehu. Prema Danielu Golemanu, uspešni lideri nisu oni koji primenjuju jedan stil rukovođenja, već oni koji svoj stil rukovođenja prilagođavaju ljudima i datoj situaciji.

#2 Udružene snage pojedinaca čine timskog Supermena

Koji broj cipela nosite? Da li je on isti kao broj cipela vaših najbližih ljudi? Teško da je tako, zar ne? Slično je i kada govorimo o koučingu tima. Važno je da pronađate idealan „par cipela“ za svakog pojedinačnog člana. Potrebno je da kao menadžer nastojite da upoznate svoje zaposlene. U čemu su najbolji? U kojoj tačno situaciji su dostigli izvrsnost? U čemu mogu biti bolji Da li postoji neka druga osoba u timu koja je u tome dobra? Ideja je da ono što predstavlja slabost jednog, predstavlja snagu drugog člana tima. Zaposleni se međusobno dopunjuju, a kao rezultat dobijamo snažan i kompaktan tim. Dovoljno je da svako bude najbolji u onome što je njegov zadatak, ali i da ima sposobnost da sagleda kako ono što radi utiče na ceo tim.

#3 Da biste dobili odgovor morate postaviti pitanje

Koučing se često definiše kao umetnost slušanja i postavljanja pravih pitanja. Takođe, važno je napomenuti da koučing nije delegiranje. Nije naređivanje. Nije definisanje targeta i zadataka koje je potrebno ispuniti. I svakako nije okretanje ka prošlosti. Uzmimo jedan primer. U situaciji kada vaš zaposleni nije ispunio ono što se od njega očekivalo, umesto da ga pitate : „Zašto nisi ostvario target?“ postavite pitanje: „Šta je ono što možemo da uradimo još danas u toku ovog razgovora, kako bi ostvario svoj cilj?“. Takođe poželjno je i da ga pitate sa kakvim bi izazovima mogao da se suoči na tom putu, kao i na koga će sve u njegovom bliskom okruženju dostizanje targeta uticati. Iz ovog razgovora lako ćete moći da zaključite šta je ono što vašeg zaposlenog muči i šta da radite dalje.

#4 Princip „Ako zaista želiš, onda možeš“

Jednom kada saznate koje su veštine svakog člana tima i u kom pravcu žele da idu trebalo bi da ih kao menadžer podržite na tom putu. Sazovite sastanak sa svakim zaposlenim i postavite ciljeve. Vodite računa da pojedinačni ciljevi nose SMART etiketu i da su usklađeni sa ciljevima organizacije. Takođe, važno je da vodite računa da zaposleni ima potpunu kontrolu nad postavljenim ciljem. To znači da će to da li je nešto urađeno ili nije u potpunosti zavisiti isključivo od zaposlenog. Na kraju sastanka definišite akcione korake koji će zaposlenom omogućiti od ostvari ciljeve.

#5 Feedback kao alat vrhunskih menadžera

Ukoliko vaši članovi tima rade nešto pogrešno, trebalo bi da im ukažete na greške. Takođe, ukoliko su dobro obavili posao, pohvalite ih. Pri tome vodite računa da je feedback koji im dajete zasnovan na činjenicama i ponašanjima. Tako će vaš zaposleni zaključiti da nije dobar ili loš on, već njegovo ponašanje u datim okolnostima.

Kada budete počeli da primenjujete ove savete, videćete koliko će jak uticaj oni imati na vaš tim. Promene su ono jedino što je konstantno. Neophodne su za razvoj kako organizacije, tako i pojedinaca i ne treba ih se plašiti. Pogotovo ako ih dočekamo spremni!

Ukoliko želite da saznate kako da uspešno vodite tim kroz proces promene, pridružite nam se na promotivnoj radionici koja će biti održana 16. oktobra u 18:30h.

Da li ste spremni za timsku izvrsnost? Pridružite nam se!