Kako izabrati idealnu koučing nišu?

Neizmerno volite da radite sa ljudima. Oduvek ste želeli da na neki način učestvujete u njihovom uspehu. Da ih podstaknete na postizanje vanserijskih rezultata. To vas čini srećnim i zaista vas ispunjuje. Zbog toga ste se odlučili za koučing kao vaš životni poziv. Krenuli ste na trening „Umetnost i nauka koučinga“ i završili sa svojom ICF sertifikacijom. Uzbuđenje se ne može opisati rečima, ali… Ali šta dalje? Poput tek svršenog studenta, gledate svoju diplomu i razmišljate koji je sledeći korak. Pitate se u kom pravcu želite da gradite svoju koućing karijeru.

Kako da izaberete „prave klijente“?

#1 Ako bi trebalo da radim svakog dana sa jednom grupom ljudi, kakva bi to grupa bila? Koje su njene karakteristike?

Važno je da neizmerno volite svoj posao. Da budete strastveni po pitanju obavljanja istog. Važno je da vas taj posao navede da ustanete iz kreveta sa osmehom na licu, čak i po kišnom i tmurnom danu. Na kraju krajeva, zato ste i odlučili da krenete na koučing trening. Iz tog razloga jako je važno da se profilišete i usmerite na samom početku vaše koučing karijere. Trudite se da budete specijalisti. Da li biste više želeli da radite sa grupom ljudi ili se radije odlučujete za koučing „ 1 na 1“? Da li biste želeli da radite u okviru kompanije ili samostalno? Da li želite da se bavite biznis ili life koučingom? Razmislite. Donesite odluku, a zatim definišite akcione korake koji će vam pomoći da tu odluku sprovedete u delo.

#2 Da li imam dovoljno iskustva da odgovorim na potrebe ove grupe?

Ljudi su različiti, samim tim različite su i njihove potrebe. Ukoliko radite sa grupom ljudi ili ste fokusirani na timski koučing stvari su još kompleksnije. Budite spremni da postavljate mnogo otvorenih pitanja i očekujte da će mnoga biti postavljena vama. Iz tog razloga, dobro razmislite o karakteristikama vaše ciljne grupe. Ko su ljudi koje biste zaista želeli da koučujete?

#3 Mogu li lako da stupim u kontakt sa članovima moje niše?

Vaše poruke mogu biti perfektno kreirane i sadržinski zaokružene, ali ukoliko ne dopru do pravih ljudi, nećete postići svoj cilj, tj. raditi sa klijentima sa kojima želite. S toga je važno, da najpre sebi postavite neka pitanja. Da li znate gde se vaši klijenti kreću? Koje kanale komunikacije koriste? Kakvim tonom bi trebalo da im se obraćate? Koje su njihove potrebe?

#4 Zašto bi klijenti izabrali baš mene?

Budite svesni da klijenti imaju izbora. Kao kada uđete u supermarket. Postoji mnogo čokolada. Različitog su ukusa i proizvode ih različiti proizvođači. Suštinski gledano, čokolada je čokolada, međutim, ipak postoji ta jedna koja je baš po vašoj meri. Više vam prija i izdvaja se po nečemu. Slično je i kada klijenti biraju kouča. Razmislite kako da postanete njihova omiljena čokolada.