Da li je nemoguće biti majka i poslovna žena istovremeno?

„Baš sam u haosu. Nemam vremena uopšte. Zovem te čim mi se rastereti raspored.“

Vrlo često razgovor sa kolegama, prijateljima i poznanicima započinjemo baš ovako. Čini nam se kao da se svakodnevno suočavamo sa beskonačnim to-do listama. Trudimo se da budemo uspešni kako na poslu, tako i privatno i da pri tome izdvojimo vremena za sebe i svoje najmilije, što je nekada zaista teško. Konstantan stres trajno utiče na naše raspoloženje i produktivnost.

Marilyn Atkinson, osnivač Erickson Coaching Internationall-a, ističe 3 najčešće greške koje svakodnevno pravimo.

Greška #1: Mogu ja to sve sama!

Mogu sve, dovodi do toga da ne možete ništa! Pripremali ste ručak u trenutku kada vam je stigao veoma bitan mail. Dok otkrivate šta se krije u telu mail-a, a šta u attachment-u, vaše četvorogodišnje dete oduševljeno donosi svoj crtež. Dok vi birate koje bi boje trebalo da budu okna prozora na kućici ručak je zagoreo, dete se uplašilo i slučajno poslalo nedovršen mail vašem šefu.

Pokušali ste da uradite 3 stvari istovremeno, zaista ste se mnogo trudili, ali ishod je da nijednu niste uspešno završili do kraja. Ovakve stvari veoma nam se često dešavaju, frustriraju nas i uvode u stres. Mindfulness tehnike omogućuju vam da se fokusirate na trenutak, da upravljate svojim emocijama umesto da one upravljaju vama.

Greška #2: Kontinuirano analizirate gde ste pogrešili, a želite da dođete do rešenja

Svaki put kada smo oborili čašu, pali ispit ili je neko povredio naša osećanja okrivili smo sebe. Okretali smo se ka problemu i pitali se šta to sa nama nije u redu i šta smo mogli drugačije. Ovakav pristup je pogrešan. Uvodi nas u stres i znatno utiče na naše raspoloženje. Umesto toga što niste želeli da vam se desi, a desilo se, pokušajte da razmišljate šta je ono što želite. Okrenite se ka rešenju i vaše raspoloženje će se okrenuti za 180 strepeni. Kada je vaše dete pokušavalo da prohoda, niste analizirali zašto je palo, već ste bili odlučni da mu pomognete da ustane. Zašto isti princip ne biste primenili na sebi?

Greška #3: Ja to tako radim već godinama!

Isti put dovešće vas do istog odredišta. Rigidne navike su siguran put ka provaliji! Ne morate da budete savršena žena, domaćica, majka, karijerista i kuvarica. Ali možete biti sve to, ako želite. Nije strašno ako pogrešite. Strašno je ako ništa ne naučite iz tih grešaka. Pokušajte da se rešite rigidnih navika i reakcija. Kada se nađete pred novim izazovom pokušajte da razmišljate „out of the box“. Način na koji ste nešto nekada radili, ne mora biti nužno najbolji način u situaciji u sadašnjosti.

Koliko god se trudile da sve postignete same, znamo da vam nije lako! Ako je vaš fokus kontinuirano rastrzan između porodice, karijere, kuhinje, omiljene knjige i kafe sa drugaricom, malo je verovatno da ćete bilo šta od navedenih stvari moći da postignete. Trening „The Art and Science of Mindfulness“ dizajniran je tako da vas podrži u ostvarenju željenih ciljeva. Pomoći će vam da svoju pažnju usmerite na ono što zaista želite, bez osuđivanja svojih i tuđih postupaka. Pridružite nam se 22. februara! Ostalo je još malo slobodnih mesta.