Da li je koučing vredan vaše pažnje?

Ovo pitanje može imati različito značenje za različite ljude. Da li želite da postanete kouč ili su vam potrebne koučing usluge? Kako bismo sagledali ovo pitanje iz obe perspektive i dobili širu sliku potrebno je da sagledamo činjenice i rezultate istraživanja o koučing industriji.

Da li je koučing vredan vaše pažnje sa aspekta preduzetništva? Da – koučing je unosan biznis. Naime, profesionalni koučevi širom sveta generišu oko 2 milijarde dolara godišnje. Ne miliona, milijarde. U svetu ne bi bilo preko 47,500 profesionalnih koučeva ukoliko ova industrija ne bi bila dobra prilika za preduzetnički biznis.

Sa druge strane, tvrdnja “vredno pažnje” može da se analizira i sa aspekta svrhe, motivacije i zadovoljstva ovim poslom. Uostalom, zadatak kouča jeste da pomaže drugima da napreduju i postanu uspešniji na raznim poljima. Kao kouč, stičete iskustvo i alate posredstvom kojih donosite neprocenjivu vrednost za svoje klijente kao i za sebe.

Kako koučevi olakšavaju dostizanje ciljeva za svoje klijente?

Da li ste znali da je 99% klijenata zadovoljno svojim iskustvom sa koučingom i koučevima? Od svih ispitanih klijenata, 96% je reklo da bi ponovo unajmili kouča.

koučing sesija

Zbog čega je većina ljudi zadovoljna svojim koučing iskustvom i rezultatima? Odgovor je vrlo jednostavan – ljudi unajmljuju koučeve kako bi napredovali na raznim poljima. Oni žele da se razviju lično i profesionalno, nauče da se suočavaju sa stresom i uživaju u životu. Bitna odlika ovakvih ljudi jeste spremnost na promenu i napredak u životu, i na saradnju sa koučevima koji će ih kroz ovaj proces voditi.

Srž koučing industrije jeste želja da se pomogne drugima da dostignu uspeh i napreduju kroz život. Ova želja motiviše koučeve i čini ih uspešnim.

Koučevi pomažu pojedincima da maksimiziraju i dostignu svoj pun potencijal. Pristup koučeva se razlikuje od klijenta do klijenta, ali sa istom krajnjom namerom da podrže klijenta na putu ka željenom cilju i pomognu u pronalaženju različitih rešenja na tom putu. Za rezultat, 70% klijenata tvrde da se njihov učinak na poslu poboljšao. Takođe, 61% njih tvrdi da im se organizacija poslova poboljšala, a u 57% slučajeva došlo je do boljeg upravljanja vremenom.

koučing produktivnost

Povećana produktivnost na poslu 

koučing bolja organizacija

Bolja organizacija poslova

koučing time management

Bolji time management

koučing efikasnost

Poboljšana efektivnost tima

Pozitivna perspektiva

U današnje vreme sve je moguće. Uzimajući ovo u obzir neophodno je ostati optimističan po pitanju budućnosti. Kao rezultat koučinga, 80% klijenata poboljšalo svoje samopouzdanje. Ovo govori ne samo o tome koliko je među ljudima rasprostranjena potreba za većim samopouzdanjem već i koliko koučevi mogu da pomognu u ovakvoj situaciji. Uz to, 73% i 72% ljudi je poboljšalo svoje veštine u odnosima i komunikaciji s ljudima.

Naravno, cilj koučinga nije samo razvoj biznisa ili samo pomaganje ljudima pri razvoju. Koučevi mogu pomoći klijentu da nađe zlatnu sredinu između više ciljeva. Teško dostižna ravnoteža između ličnog i profesionalnog života može biti ostvarena uz pomoć koučinga. Od svih ispitanih klijenata, 67% tvrdi da su posle koučing procesa uspeli da pronađu balans između ličnog i profesionalnog života.

Zainteresovani ste da postanete kouč?

Osim što postoji sve veća tražnja za ličnim i profesionalnim koučevima, koučing profesija je veoma inspirativna karijera. Zamislite sve ljude kojima možete da pomognete da postignu svoje ciljeve uz efikasnije koučing alate koji vam stoje na raspolaganju. Zamislite da vam je to posao svakog dana. Razmislite o tome koliko pozitivne promene možete doneti kao kouč.

Bilo da je cilj vašeg klijenta više novca, uspeha, prijatelja ili je u pitanju neka promena – vi ste njihov partner tokom čitavog procesa. Bez obzira na razloge mnogim ljudima je potrebna podrška koju koučevi pružaju. U radu sa koučem klijent dobija jasnu viziju i vremenski okvir za dostizanje svojih ciljeva. Jednom kada klijenti osete promenu u svom životu, investicija u koučing se iz troška pretvara u razumevanje sopstvenih vrednosti i kvaliteta.