6 tajni maestralnih slušalaca

Da li zaista razumete šta vaš sagovornik želi da vam poruči ili ga samo slušate? Ukoliko želite da budete uspešni važno je da razumete ono što se krije „između redova“, u ponašanju vašeg sagovornika. Otkrivamo vam 6 tajni maestralnih slušalaca koje vam mogu pomoći na tom putu.

#1 Fokusirajte se na sagovornika.

Ukoliko želite da budete dobar slušalac važno je da zaista obratite pažnju na osobu sa kojom razgovarate. Koje reči koristi? Kakvim tonom govori? Da li je uzrujana ili smirena? Ukoliko uočite da je vašem sagovorniku potrebno malo više vremena da vam se otvori, dozvolite mu to. Slušajte i pratite kojim tokom idu njegove reči i misli. Posebnu pažnju obratite na gestikulaciju. Ono što vam klijent ne kaže, često najviše govori.

#2 Bez osuđivanja, molim!

Veoma je važno da tokom svake sesije zauzmete neutralnu poziciju kouča. Kouč nije savetnik. Nije sudija. Kouč je osoba koja usmerava klijenta na putu ka njegovom ličnom razvoju. Budite otvoreni i spremni da saslušate klijenta, iako se vaše mišljenje dijametralno razlikuje od njegovog.

#3 Uspostavite usaglašenost uz pomoć mirroring tehnike

Povezanost sa klijentom, jedan je od ključnih faktora od kojih će zavisiti uspešnost sesije. Jedna od najčešće korišćenih tehnika za uspostavljanje usaglašenosti jeste mirroring. Šta to u praksi znači? Govorite istim tonom kao vaš klijent. Koristite njegov izbor reči. Pokušajte da oponašate njegove pokrete i mimiku. Na ovaj način klijent će steći utisak da ste na istoj talasnoj dužini. Ne zaboravite, sličan se sličnome raduje.

#4 Ukoliko niste razumeli, pitajte

Kao kouč susrešćete se sa mnogo različitih ljudi. Samim tim će se razlikovati i teme sesija. Potpuno je u redu da niste veliki poznavalac neke oblasti i da vam ponekad nije najjasnije šta je klijent tačno želeo da kaže. Ne ustručavajte se da u ovim trenucima postavite pitanja i razjasnite nedoumice.

#5 Napravite sažetak s vremena na vreme.

Važno je da u toku sesije iskoristite par minuta da sumirate šta ste do tada razgovarali sa klijentom. To će vam omogućiti da proverite da li ste i klijent i vi istu stvar razumeli na isti način. Ovim ćete poboljšati kvalitet same sesije, kao i vaš odnos sa klijentom.

#6 Prvo slušaj. Govori kasnije.

Da biste zaista ovladali veštinom aktivnog slušanja, koja vam je neophodna kako biste bili dobar kouč, važno je da zaista razumete ono što vam klijent govori. Postavljajte otvorena pitanja sve dok vam cilj sesije ne bude kristalno jasan. Prisetite se koučing izraza W.A.I.T. (eng. Why Am I Talking?) – Zašto ja govorim? Sve što kažete mora biti kreirano tako da podstakne klijenta na razmišljanje i rešenje.

Verujemo da će vam ove tajne umnogome pomoći u radu sa zaposlenima ili klijentima. Važno je samo da počnete da ih primenjujete. Posle nekog vremena zaista ćete primetiti veliku razliku u reakciji svojih sagovornika. Postoji još mnogo koučing tehnika i alata koji vam mogu pomoći da postanete zaista uspešni u svemu što radite. Pridružite nam se 20-og septembra na treningu „Umetnost i nauka koučinga“ da ih naučimo zajedno.
Ukoliko želite da saznate kako vam koučing može pomoći da postanete sjajan menadžer, prijavite se za promotivnu koučing radionicu „Koučing kao alat uspešnih lidera“ koja će se održati 31-og jula.