5 koraka koji će vam pomoći da vaš tim postane supertim

Da li je vaš tim Supertim?

Okruženje u kome danas posluju organizacije vrlo je turbulentno. Znamo da se kao menadžeri kontinuirano suočavate sa mnogobrojnim promenama i izazovima. Takođe, znamo da je u ovakvim uslovima često teško posvetiti se razvoju zaposlenih i njihovih potencijala. Timski koučing predstavlja dobro ukomponovanu kombinaciju timske fasilitacije, organizacionog konsaltinga, organizacionog razvoja, pojedinačnog rada i rada na razvoju tima. Pratite ovih 5 koraka i učinite da vaš tim postane Supertim!

#1 Ne upirite prstom, fokusirajte se na činjenice

Kriv si. Zašto to nisi uradio drugačije? Zar ne znaš koliko je ovaj posao bio važan za firmu?

Ukoliko vaše reči upućene zaposlenom koji je napravio neku grešku budu imale sličan kontekst navedenom, najverovatnije je da ćete samo pogoršati situaciju. Naime, problem će ostati isti, a osoba u koju „upirete prstom“ postaće demotivisana i verovatno je da će se osećati veoma loše. Iz ovih razloga povući će se u sebe i biće onemogućena da iz te negativne situacije izvuče bilo kakav pozitivan zaključak. Zbog svega navedenog, važno je fokusirati se na činjenice. Na taj način ćete stvoriti atmosferu podrške, moći ćete da izbegnete razna opravdanja koja vam zaposleni može nuditi i umanjićete prividno osećaj krivice. Sada se postavlja pitanje kako ćemo to uraditi?

• Upoznajte se dobro sa situaciom
• Nemojte biti sudija. Izbegavajte rečenice koje počinju sa : „Ti…“
• Koristite fraze poput: „Hajde da porazgovaramo o… ; Hajde da pronađemo način da…“

#2 Budite uviđavni i poštujte drugu osobu

Ukoliko vaše reči upućene zaposlenom koji je napravio neku grešku budu imale sličan kontekst navedenom, najverovatnije je da ćete samo pogoršati situaciju. Naime, problem će ostati isti, a osoba u koju „upirete prstom“ postaće demotivisana i verovatno je da će se osećati veoma loše. Iz ovih razloga povući će se u sebe i biće onemogućena da iz te negativne situacije izvuče bilo kakav pozitivan zaključak. Zbog svega navedenog, važno je fokusirati se na činjenice. Na taj način ćete stvoriti atmosferu podrške, moći ćete da izbegnete razna opravdanja koja vam zaposleni može nuditi i umanjićete prividno osećaj krivice. Sada se postavlja pitanje kako ćemo to uraditi?
Istraživanja su pokazala da je način na koji nešto govorite važniji je 6 puta od sadržaja koji izgovarate. Budite svesni svoje neverbalne komunikacije i šta njome poručujete: kakav je vaš govor tela, ton i kakve gestikulacije pravite. Ukratko, može se reći da proces komunikacije čine 3 dela:

•55% neverbalna komunikacija: facijalna ekspresija i gestikulacija
•38% ton kojim govorite
•7% reči koje izgovarate

#3 Umesto izdavanja naređenja, ljubazno zatražite da se neki zadatak obavi

Ukoliko ne želite da vas vaši zaposleni posmatraju kao osobu pred kojom bi trebalo da stoje u stavu mirno, bilo bi poželjno da prestanete sa izdavanjem naređenja.

„Moraćeš ovo da odneseš Mariji.“
„Zahtevam od tebe da napišeš izveštaj do sutrašnjeg sastanka.“

Kako vam zvuče ove rečenice? Da li bi vam bilo prijatno da su vama upućene? Ne bi baš, zar ne? Zapamtite da svaki put kada nekome kažete da nešto mora da uradi, pogotovo zato što vi to od njega zahtevate, dešava se da on ili ona obično negativno reaguje. Te reakcije najčešće se manifestuju kroz ozlojeđenost i otpor. Ukoliko je potrebno da vaš zaposleni obavi neki pronađite neki lep I efikasan način da mu to saopštite

#4 Budite partner na putu ka uspehu, a ne nadređeni

•Dobri odnosi na radnom mestu smanjuju stres, grade poverenje i pomažu vam da završite posao.
•Kvalitet vašeg proizvoda ili usluge biće veći ukoliko članovi različitih odeljenja zaista rade zajedno.
•Ukoliko u kompaniji postoje dobri odnosi među zaposlenima koji u njoj rade, oni će biti zadovoljni, a to će se reflektovati pozitivno na samo poslovanje i odnos sa stejkholderima.
•Iskoristite priliku da podelite svoja mišljenja i iskustva sa vašim zaposlenima i saradnicima.
•Budite ljubazni i zahvalni. Tretirajte ljude na način na koji biste voleli da neko vas tretira
•Nemojte izbegavati male probleme na koje vam zaposleni ukazuje. Rešavajte ih pre nego što postanu veliki.
•Podsećajte zaposlene na viziju i misiju kompanije i objasnite im kako je i zašto njihov posao povezan sa strateškim ciljevima organizacije.

#5 Budite primer

Dela, ne reči. Ono što radite mnogo je važnije od onoga što govorite. Ako ste menadžer ili rukovodilac u svojoj firmi morate biti svesni činjenice da se konstantno nalazite pod lupom vaših zaposlenih. Za njih predstavljate uzor čije ponašanje žele da iskopiraju da bi vam bili što sličniji. Vaše ponašanje im otkriva šta bi trebalo da percipiraju kao prioritete organizacije i na koje rade zadatke u okviru svoje organizacione jedinice bi trebalo da fokusiraju. Takođe, dajete im odgovore na pitanja Kako da se bave promenama? Kako da predlažu poboljšanja? Da li je neki postupan vredan rizika? Šta su vrednosti?Vaše ponašanje predstavlja nenacrtanu mapu koja vašim zaposlenima pokazuje put. Važno je čak i ono što mislite da nije toliko važno, zato budite sigurni da ste dobro postavili ciljeve i prioritete.

Kada budete počeli da primenjujete ove savete, videćete koliko će jak uticaj oni imati na razvoj vašeg tima.
Ukoliko želite da saznate kako da uspešno vodite tim kroz proces promene, pridružite nam se na promotivnoj radionici koja će biti održana 16. oktobra u 18:30h.

Da li ste spremni za timsku izvrsnost? Pridružite nam se!